آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 2 آذر ماه 1402 = 23-11 2023

ارتش اسرائیل پس از پخش این ویدئو رئیس بیمارستان را بازداشت کرد

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه به نقل از یکی از مسئولان بخش‌های بیمارستان الشفا گزارش داد که رئیس این مجتمع پزشکی به همراه چند تن دیگر بازداشت شدند.

ارتش اسرائیل می گوید که حماس از بیمارستان‌ها به عنوان پایگاه‌های فرماندهی خود استفاده می‌کند و با پخش ویدئوی زیر از کشف تونلی در محوطه بیمارستان شفا خبر داده که مخفیگاه نیروهای حماس بوده است.

این تونل بزرگ در کنار بیمارستان شفا در شهر غزه قرار دارد که دارای حمام، آشپزخانه و یک اتاق ملاقات مجهز به تهویه مطبوع است. در واقع این تونل، به گفته ارتش اسرائیل، یک پست فرماندهی برای جنگجویان حماس بوده است.

این تونل، در فضای باز محوطه بیمارستان شفا و در ارتفاع حدود دو متری زمین ساخته شده است؛ بیمارستانی که زمانی مملو از غیرنظامیان فلسطینی بود و ارتش اسرائیل می‌گوید از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شده است.

اسرائیل مدتهاست که حماس را به استفاده از مجتمع بیمارستانی شفا به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل، به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای پنهان کردن نیروهای خود در میان مردم غیرنظامی، متهم کرده است.

کلنل الاد تسوری، فرمانده یک تیپ زرهی اسرائیل که تونل را پیدا کرد، می‌گوید: ما احتمال می‌دهیم که راه های دیگری نیز به این تونل متصل است که هنوز کشف نشده است و مطمئن هستیم که از اینجا، راه‌هایی برای رسیدن به شهر وجود دارد.





www.youtube.com/watch?v=qWk7jJNw0ek

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: