آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 آبان ماه 1402 = 09-11 2023

انتخابات ۲۰۲۴آمریکا؛ روزنامه: اتفاقی عجیب درحال رخ دادن است!

روزنامه گاردین نوشت: تازه ترین نظرسنجی در ایالت های کلیدی آمریکا نشان می دهد که اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، بایدن با فاصله زیادی از ترامپ شکست خواهد خورد.

این روزنامه نوشت: هرچه می گذرد دشوارتر بتوان انکار کرد که در صحنه سیاست آمریکا، رخدادی غریب و شگفت در حال وقوع است. به رغم رفتار کودکانه در دادگاه نیویورک و در جریان محاکمه به اتهام تقلب، ترامپ در نظرسنجی ها از بایدن جلوتر است؛ بایدنی که کارنامه خیره کننده اش در دوران ریاست جمهوری، تبدیل به حمایتی از او در جامعه نشده است.

خرد متعارف حکم می کند که مشکلات حقوقی پرشمار ترامپ در رقابت های مقدماتی جمهوریخواهان اثرگذار باشد و در انتخابات هم به او آسیب بزند. اکنون این هم هنوز قطعی نیست در شرایطی که ترامپ از حیث سیاسی ضدضربه به نظر می رسد و دمکرات ها هم از گسست میان کارنامه بایدن و میزان محبوبیت اش به چالش افتاده اند.

بایدن دوران دشواری پیش رو دارد

نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان هم نشان می‌دهد که ترامپ با ۴۹ درصد نسبت به ۴۵ درصد آرای بایدن، از رئیس‌جمهوری فعلی پیشی گرفته است؛ نتایجی که برای دموکرات‌ها ناامیدکننده به نظر می‌رسد. نتایج نظرسنجی جدید نشان‌دهنده نارضایتی عمومی و عمیق از عملکرد بایدن در زمانی است که خوش‌بینی اقتصادی او نتوانسته‌ است مردم به‌ستوه‌آمده از گرانی‌ها را راضی کند.

این نظرسنجی همچنین ضعیف شدن آرای گروه‌های جمعیتی کلیدی که بایدن را به کاخ سفید بردند از جمله رای‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین تبار، شکاف‌ در ائتلاف دموکرات‌ها و بی‌اعتمادی به رهبری او در جهان جنگ‌زده را آشکار می‌کند. بدتر از همه اینکه داده‌ها نشان می‌دهند فقط یک‌چهارم آمریکایی‌ها معتقدند او برای ایفای نقش ریاست‌جمهوری توانایی و تیزبینی لازم را دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: