آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آبان ماه 1402 = 04-11 2023

درهای کمپ ترک اعتیاد هم مثل سینما رکس از پشت قفل بوده+فیلم

بامداد وحشت برای ساکنان کمپ ترک اعتیاد لنگرود؛ آخرین خبر‌ها حکایت از جان‌باختن ۳۲ نفر دارد و اخبار غیررسمی بر فوت ۳۶ نفر تاکید دارد؛ افرادی که در آتش سوختند یا خفه شدند. معاون استانداری گیلان گفته: اجساد آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد قابل شناسایی نیستند. (فیلم زیر)

گفته می شود ۴۲ نفر ساکن این مرکز بودند درحالی‌که ساختمان این مرکز استاندارد نبود، سیستم گرمایشی قابل‌قبولی هم نداشت. نظارت درستی هم روی کمپ‌های ترک اعتیاد وجود ندارد و در آن‌ها حداقل استاندارد‌ها در دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود.

محمدرضا قدیرزاده، پژوهشگر و درمانگر اعتیاد حدس می‌زند که احتمال این اتفاق این است که در‌های مجموعه از پشت قفل بوده: «حدس من این است که تلفات بالا احتمالاً به این دلیل است که در‌ها از پشت قفل شده بود و افراد، امکان فرار نداشتند؛ وگرنه قاعدتاً نباید با یک آتش‌سوزی این اتفاق می‌افتاد.»

این درمانگر اعتیاد در پاسخ به این پرسش که آیا قفل‌کردن در‌های کمپ یا مجموعه ترک اعتیاد در قانون وجود دارد یا نه، توضیح می‌دهد: «من اطلاعاتی از اینکه دستورالعمل جدید به چه‌صورت است، ندارم، دستورالعمل هرچندوقت یک‌بار تغییر می‌کند. اما از بین مراکز ترک اعتیاد، آن‌هایی که خودمعرف هستند، افراد وقتی به آنجا مراجعه می‌کنند اگر دوره تمام شد یا زودتر از دوره خواستند به‌هردلیلی از سیستم درمان خارج شوند، نباید کسی مانع آن‌ها شود. اینجا قفل‌کردن در آسایشگاه توجیهی ندارد و مسئولان باید پاسخگو باشند.»





www.youtube.com/watch?v=FSgJSgaL1xA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: