آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 آبان ماه 1402 = 01-11 2023

عکسی از سرِ مارِ جنگ‌ افروزی در لبنان؛ نشود جنگ جهانی اول؟!

فیلم زیر: اعتراف ضمنی به دست داشتن جمهوری اسلامی در حمله حماس به اسرائیل

حوثی‌های یمن وارد درگیری خاورمیانه شده‌اند و ترس از سرریز شدن جنگ را تشدید می‌کنند. برخی منابع خبری سه شنبه شب مدعی شدند که انصارالله (حوثی‌ها) تهدید به بمباران تأسیسات هسته ای دیمونا در اسرائیل کرده است. در تصویری که رسانه انصارالله منتشر کرده‌ است، تأسیسات هسته‌ای دیمونا نشان داده شده و به زبان عربی و عبری نوشته شده که [در حمله به این تأسیسات] تردید نخواهیم کرد.

خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد: حوثی‌های یمن که تحت حمایت ایران قرار دارند در فاصله بیش از ۱۰۰۰مایلی در صنعا وارد جنگ اسراییل و حماس شدند و اعلام کردند در اقداماتی که خطرات منطقه‌ ای را برجسته می‌کند، پهبادهای انتحاری و موشک به سمت اسراییل شلیک خواهند کرد.

در همین حال وزیر خارجه جمهوری اسلامی در دیدار با یکی از رهبران حماس در قطر (اسماعیل هنیه) گفت: منطقه در مرحله اتخاذ یک تصمیم بسيار مهم قرار دارد و در صورت استمرار اسرائیل به حمله و گسترده شدن دامنه درگیری و جنگ، هیچ طرفی از دامنه تاثیرات و پیامدهای آن به‌دور نخواهد بود.

باقری کنی، معاون وزارت‌ خارجه رژیم هم در مصاحبه با صداوسیما از پاسخ به سؤالی در مورد محتوای پیام بایدن به خامنه ای و این‌که آیا در مورد حزب‌ الله لبنان بوده طفره رفت و گفت: آمریکایی‌ها در جایگاهی نیستند که بخواهند دستوری بدهند یا مطالبه نامشروعی داشته باشند. گسترش جنگ توسط آمریکایی‌ها به هیچ‌وجه امکان ندارد اما طرف مقابل در موقع مقتضی تصمیم خواهد گرفت.

صداوسیمای خامنه ای همچنین تصویری از سرمار جنگ‌افروزی، قاسم سلیمانی را در رسانه‌های حکومتی به نمایش گذاشت.

مجری شبکه تلویزیونی افق وابسته به سپاه پاسداران در برنامه ای گفت: یک تصویر جالبی هم امروز منتشر شد از مرز شمالی فلسطین اشغالی و در واقع جنوب لبنان که تصاویر شهدای مقاومت و به‌خصوص حاج قاسم سلیمانی در ابتدای مسیر ورودی یکی از شهرهای اشغالی الآن اسمش یادم نیست می‌گردم عکس را برایتان پیدا می‌کنم (عکس زیر) برایتان می‌خوانم این عکس همراه با تابلو هست یعنی عکس سردار عزیز ما و شهید فکر کنم مهندس هم عکس شان بود و اون تابلوی که مثلا به سمت اون شهر چند کیلومتر باقی مانده...

این در حالیست که فایننشال تایمز در گزارشی به بررسی احتمال گسترده‌تر شدن جنگ در خاورمیانه و علل آن پرداخت و نوشت: جنگ جهانی اول در حالی آغاز شد که بسیاری از سران کشورها تلاش زیادی برای جلوگیری از بروز جنگ در اروپا داشتند. امپراتورهای آلمان و روسیه پیام‌های متعددی مبادله کردند تا جلوی گسترش بحران و تبدیل شدنش به جنگی بزرگ‌تر را بگیرند. تلاشی که با گسترش درگیری‌ها با شکست مواجه شد.

فایننشال تایمز در ادامه گزارش خود با اشاره به شرایط خاورمیانه نوشت در حال حاضر خطر مشابه جنگ جهانی اول در تشدید ناخواسته درگیری‌ها وجود دارد. نقطه آغازین جنگ جهانی اول، ترور وارث تاج و تخت پادشاهی اتریش-مجارستان بود و تنها در عرض چند هفته این اتفاق منجر به درگیری بزرگ‌تری شد که تمام قدرت‌‌های بزرگ اروپا و در نهایت آمریکا را وارد جنگ کرد.

ایران پرس نیوز





www.youtube.com/watch?v=btdTZh_XuWw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



نسل بیدار November 1, 2023 09:42 AM

می دانید کجای این ماجرا و سناریوی جنگ‌های کوچک یا یک جنگ بزرگ جهانی تراژدی واقعی است؟ آنجا که اگر مردم ایران حکومت آخوندی را سرنگون کرده بودند نه حماس می ماند و نه حزب الله و نه ابو شباب و نه داعش و نه طالبان و نه اسلام افراطی و و و * و نه روسیه و چین می رفتند که آخوند‌ها را شیر کنند و در منطقه جنگ راه بیاندازند *

در واقع همانطور که هممشه می گفتیم؛ کلید آرامش جهان در دست مردم ایران بود که متاسفانه حکومت را از جایش نکندند و حالا هم مردم ایران و هم جهان منتظر هستند ببینند آخر این داستان به کجا می کشد *
گفته بودیم اگر آخوند‌ها را زودتر سرنگون نکنند ایران زیر و رو خواهد شد *

در نبود سرنگونی، شاید تنها راه پاک کردن ایران از این همه فساد و نکبت همین زیر و رو شدن باشد *

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: