آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 آبان ماه 1402 = 30-10 2023

بازگشت حملات شیمیايی و مسمومیت‌ها در مدارس ایران؟ نمونه تازه

درحالي‌که به‌گفته مقامات حکومتی بيش از یکصد نفر از عوامل بروز مسموميت‌هاي سريالي دانش آموزان در سال گذشته دستگير شده بودند و انتظار مي‌رفت با توقف چندماهه اين حوادث، پرونده مزبور براي هميشه بسته شده باشد، انتشار اخباري در مورد ادامه مسموميت دانش آموزان دختر در زنجان نه تنها نشان داد که اين سريال همچنان ادامه دارد که باعث شد تا گمانه زني در مورد عمدي بودن اين حوادث بيش از پيش تقويت شود.

شماری از دانش‌آموزان هنرستان دخترانه «کوثر» در زنجان روز گذشته به دلیل مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تعداد دانش‌آموزانی که به بیمارستان‌ها مراجعه کردند را ۶۷ نفر اعلام کرد.

او به ایسنا گفت ۶۲ تن از دانش‌آموزان مسموم‌شده ترخیص شدند. با این حال این خبرگزاری ساعاتی بعد این ارقام را حذف کرد و تنها گزارش داد که «تعدادی از دانش‌آموزان» در زنجان مسموم شدند.

مقام‌های جمهوری اسلامی درباره مسمومیت‌های زنجیره‌ای که از آذرماه پارسال در صدها مدرسه‌ عمدتا دخترانه روی داده اظهارات ضد و نقیضی بیان کرده و حاضر به اطلاع‌رسانی شفاف نشده‌اند.

در تیرماه امسال، یک نماینده مجلس گفت که «طیف گسترده‌ای از معاندین و فرصت‌طلب‌ها از گروهک‌ جریان انحراف» عامل مسمومیت در مدارس دخترانه بودند و شماری از آنها «بازداشت» شده‌اند.

اما گستره این رخدادها و عدم واکنش سریع نیروهای امنیتی و ضد و نقیض بودن اظهارات برخی مقامات جمهوری اسلامی به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال دست داشتن عواملی نزدیک به حکومت ایران در این رخدادها دامن زد.



اردلان October 30, 2023 08:32 AM

بنظر میرسد که دلیل اصلی حملات شیمیایی نیروهای مزدور بسیجی به مدارس دخترانه ومسموم ساختن فرزندان مردم علاوه بر رعایت نکردن حجاب عسلامی دانش آموزان دختر در داخل و بیرون از مدارس بیشتر بخاط ناامن کردن مدارس دولتی بهدف صرف نظر مردم عادی برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس دولتی و تمایل آنان به سمت مدارس غیر انتفاعی بوده
زیرا رژیم تصمیم بر برچیدن کلیه مدارس دولتی و فروش آنها را گرفته
در چنین شرایطی بهترین حرکت مردم عادی در برابر آن عدم ثبت نام فرزندان آنان چه دختر و پسر در مدارس خصوصی و یا غیر انتفاعی در کلیه مقاطع تحصیلی در سراسر کشور میباشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: