آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 31 شهریور ماه 1402 = 22-09 2023

درگذشت وکیل مردمی؛ حقوقش را قطع و او را اخراج کرده بودند!

نعمت‌الله احمدی، وکیل و حقوقدان سرشناس و شریف ایران که در طول فعالیت حرفه ای خود وکالت پرونده تعدادی از زندانیان سیاسی و حقوق بشری را برعهده داشت در سن ۶۸ سالگی درگذشت‌.

مرحوم نعمت‌الله احمدی‌نسب متولد ۱۳۳۴دانش‌آموخته حقوق و دکترای تاریخ بود و وکیل بسیاری از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی منتقد در دهه ۷۰ و پرونده‌هایی همچون قتل‌های محفلی در کرمان بود.

زنده‌یاد نعمت‌الله احمدی، وکیل و حقوقدان سرشناس و شریف ایران که در طول فعالیت حرفه ای خود وکالت پرونده تعدادی از زندانیان سیاسی و حقوق بشری را برعهده داشت و امروز در سن ۶۸ سالگی درگذشت‌، عضو هیات علمی تمام وقت دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد واحد مرکز بود.

او بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۱) در حساب توییتر خود نوشته بود: «از اسفند ماه ۱۴۰۰ حقوقم قطع شد تا پایان ترم به تدریس ادامه دادم. رساله و پایان نامه‌ایی که مشاور یا راهنما هستم را ادامه می‌دهم امتحانات جامع را برگزار کردم بدون حقوق!»

مرحوم احمدی در خرداد ماه ۱۴۰۱ هم گفته بود که با امضای سرپرست معاونت امور آموزشی دانشگاه آزاد، او از دانشگاه اخراج شده است! این عضو هیات علمی دانشگاه در رابطه با این خبر گفت که ابتدا حقوقم را قطع کردند و پس از آن اعلام کردند که دانشگاه نمی‌تواند با من ادامه همکاری دهد!

مقام‌های قضایی نیز اسفندماه سال ۱۴۰۱ پروانه وکالت نعمت احمدی را باطل کردند تا این حقوق‌دان و منتقد سیاسی دیگر نتواند وکالت روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی بازداشتی را برعهده بگیرد.

احمدی در واکنش به این احکام، در تابستان سال جاری گفته بود: «این‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا چه در میان وکلا و چه میان روزنامه‌نگاران یا استادان دانشگاه، نیروهایی بی‌بته، بی‌سواد و دست‌چین‌شده را که خودشان آن‌ها را تربیت کرده‌اند، جایگزین متخصص‌ها و قدیمی‌های مستقل کنند که این اتفاقی غم‌انگیز و تاسف‌آور است. من مهم نیستم، اما از تماشای این‌همه جوان آگاه و متخصص که مجبور به مهاجرت می‌شوند دلم درد می‌گیرد...»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: