آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 شهریور ماه 1402 = 30-08 2023

تنگه هرمز در محاصره نیروهای آمریکايی؛ از اینجا تکان نمى خوریم!

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - پنتاگون - گفته است تا زمانی که تهدیدی از سوی سپاه پاسداران علیه کشتیرانی در خلیج فارس وجود داشته باشد، نیروهای اعزامی برای جلوگیری از هرگونه تهدید یا رفتار غیرحرفه ای یا ناامن گروه های تحت حمایت سپاه پاسداران در منطقه خواهند ماند.

اخیرا وزارت دفاع آمریکا از تقویت حضور نظامی ایالات متحده در منطقه خبر داد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا طی چند ماه گذشته، تهدید علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه از سوی نیروهای تحت حمایت حکومت ایران کاهش یافته یانه، گفت که «ما هنوز شاهد اقدامات ایذایی گروه‌های تحت حمایت سپاه پاسداران هستیم.»

این سخنگو افزود در چند هفته گذشته شاهد آزار و اذیت گروه‌های تحت حمایت سپاه پاسداران علیه کشتی های تجاری بوده‌ایم و به همین دلیل است که ما به اقدامات خود ادامه می‌دهیم و همانطور که ملاحظه می‌شود، نیروهای خود را به منطقه منتقل کردیم و تا زمانی که به نیروهای آمریکایی نیاز باشد آنها در منطقه باقی خواهند ماند.

وی تاکید کرد تا زمانی که تهدید حکومت ایران تغییر نکند، تغییری در موضع نیروی آمریکا نیز ایجاد نخواهد شد. وزارت دفاع آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که حضور نظامی آمریکا و متحدانش در خلیج فارس تاثیری بازدارنده بر فعالیت‌های "مخرب سپاه پاسداران داشته است.

به گفته این منبع، سپاه پاسداران در دو سال گذشته نزدیک به ۲۰ کشتی با پرچم بین‌المللی را در منطقه توقیف کرده یا تلاش ورزیده که کنترل آنها را در دست بگیرد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: