آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 مرداد ماه 1402 = 19-08 2023

خیلی از کشور‌های دنیا آرزوی دریا و سواحل ما را دارند؛ اما ایران

به گزارش اقتصاد24، محمد وحیدی، عضو فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت: در کشوری مثل ایران چقدر از سواحل دریا و ارتباطات آن بین کشور‌های همسایه در حوزه دریایی استفاده کرده‌ایم؟ اصلاً ما متوجه اقتصاد دریا یا اقتصادی که می‌تواند برای کشور ارزش افزوده داشته باشد و مزیت نسبی تلقی شود، شده‌ایم؟

وی تصریح کرد: خیلی از کشور‌های دنیا آرزوی دریا و سواحل ما را دارند و برخی کشور‌ها تنها به واسطه همین یک مزیت، اقتصادشان را متحول کرده‌اند، ولی ایران با سواحل ارزشمندی که مخصوصاً در جنوب دارد، مثل سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان و بخشی از استان هرمزگان، اما همچنان به درستی نتوانسته‌ایم از این سواحل بهره‌مند شویم و متاسفانه زمان زیادی را در این خصوص از دست دادیم.

نماینده بجنورد گفت: مسئولان مربوط می‌باید برای اینکه شرکت‌های خارجی به ایران ورود پیدا کنند تا هم سرمایه‌گذاری شکل بگیرد و هم برای حوزه صادرات و واردات اتفاقات مبارکی بیفتد، تحرکی متفاوت از همیشه کنند. همچنین ایجاد مجموعه‌هایی که قابلیت حضور صنایع بزرگ کشور‌های مختلف را داشته باشد، نیاز به امکان‌سنجی دارد، کاری که به باور من تا امروز با اراده‌های خیلی قوی‌ای توام نشده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: