آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 مرداد ماه 1402 = 14-08 2023

بازهم فاجعه زیست‌ محیطی: قطع ۶ هزار درخت برای ساخت جاده!

«شش‌هزار» درخت بلوط برای ساخت «هشت کیلومتر جاده» در کازرون فارس قطع شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، روز دوشنبه گزارش داد که «شش هزار» درخت بلوط در «تنگ بوالحیات» شهرستان کازرون استان فارس برای ساخت «هشت‌ کیلومتر جاده» قطع شده است.

به گزارش این خبرگزاری، اکثر درخت‌های قطع‌شده «کهنسال» بوده‌اند، و «هر درخت بلوط رقمی نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار ارزش دارد که برای شش‌هزار اصله درخت ۶۰ هزار میلیارد تومان ضرر ایجاد شده است.»

بر اساس این گزارش، قطع این درختان و ساخت جاده مذکور «تنها برای ۲۰ خانوار که به صورت فصلی و در فصل برداشت محصول» از آن استفاده می‌کنند، صورت گرفته است.

این خبرگزاری در ادامه افزوده که یک جاده دیگر برای دسترسی به این منطقه وجود داشته و این عمل «تحت هیچ شرایطی منطقی نیست».

یک کارشناس حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرده که با وجود پیگیری‌های صورت گرفته دفتر ریاست ادارة راه و شهرسازی کازرون در این زمینه «اظهار بی‌اطلاعی» کرده است.

او گفته اداره حفاظت از محیط زیست استان فارس «در حال تکمیل پرونده و ارسال آن به دادگاه است».

به گزارش رادیو فردا، بسیاری از فعالان و کارشناسان محیط زیست، جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند که سیاست‌های کلان آن باعث نابودی پوشش گیاهی مناطق مختلف ایران شده است.

در یکی از آخرین موارد، کاربران شبکه‌های اجتماعی روز ۱۶ مرداد با هشتگ‌های «کردستان در آتش» به آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان و عملکرد «ضعیف» نهادهای مسئول در زمینه مقابله با این آتش‌سوزی واکنش نشان دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این آتش‌سوزی بیش از دویست هکتار از جنگل‌های توابع مریوان و همچنین شمار زیادی از درختان آن طعمۀ حریق شدند.



Mani August 14, 2023 06:37 PM

همواره هدف اسلامگرایان غارت، کشتار انسانها و ویرانی سرزمین ها تسخیر کرده و تبدیل آنها به سرزمین های سوخته بوده است و اسلامگرایان اهریمن داخل سرزمین پاک ایران یا اسلامگرایان اهریمنی داعش و طالبان ندارد و همه آنها در یک لجنزار بسیار متعفن و سمی تولید میشوند و بجان بشریت انداخته میشوند وظیفه بشریت این است که بر اهریمنان مرگ و ظلمت پیروز شود و آنها را برای همیشه به زنجیر بکشد و در قفس بیاندازد وظیفه بشریت این است آگاهی ش را تکامل دهد تا بتواند آن لجنزار متعفن و بسیارسمی را برای همیشه بخشکاند و محو کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو August 15, 2023 02:51 AM

با این هموطن گرامی Mani کاملا موافق هستم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: