آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 مرداد ماه 1402 = 13-08 2023

حجاب؛ سرنوشت حکومتی که از ترس مردم یواشکی قانون وضع می‌کند

مصوبه امروز مجلس خامنه ای یعنی تصویب لایحه حجاب تنها با رأی ۸ نماینده!

نماینده مهاباد گفته: اگر بررسی این لایحه به صورت اصل ۸۵ رأی بیاورد یعنی یک لایحه مهم تنها با رأی ۸ نفر به تصویب رسیده و سرنوشت کل کشور را تعیین می‌کند.

به گزارش دیگربان، نمایندگان مجلس حزب اللهی خامنه ای با رای به بررسی محرمانه لایحه «عفاف و حجاب» پای خود و رهبر را از تصویب و اجرای این لایحه بیرون کشیدند. این لایحه قرار است با تصمیم نمایندگان، بی سر و صدا در کمیسیون قضایی مجلس تصویب و پس از تائید شورای نگهبان برای اجرا به دولت سیزدهم ابلاغ شود. روند تصویب و اجرای این لایحه همان راهی را طی خواهد کرد که طرح «صیانت» پیمود تا افکار عمومی متوجه نشود که چه نهاد و افرادی این لوایح را قانونی کرده‌اند. تصمیم‌‌‌سازی‌های سرنوشت‌ساز و جنجالی در سال‌های اخیر از ترس مردم ایران، پشت در‌های بسته گرفته می‌شود تا معلوم نشود این قوانین همگی به خواست و دستور خامنه‌ای وضع شده است.

مجلس خامنه ای در ادامهٔ کشمکش‌ها و شکاف های درونی نظام سرانجام در جلسه امروز خود یکشنبه ۲۲مرداد با استفاده از اصل ۸۵قانون اساسی ولایت فقیه تصویب کرد که لایحه سرکوبگرانه حجاب و عفاف بدون بررسی در جلسهٔ عمومی، از کمیسیون ویژه به شورای نگهبان برای تصویب نهایی فرستاده شود. این اقدام با ۱۷۵رأی موافق، ۴۹رأی مخالف و ۵رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ عضو حاضر تصویب شد.

یادآوری می‌شود این لایحه که پیش‌تر به تأیید دولت رئیسی و قوه قضاییه خامنه‌ای رسیده است، ابعاد زن ستیزی جمهوری اسلامی را بیش از پیش برملا می‌کند. خامنه‌ای در این خیال باطل است که با این‌گونه لوایح می‌تواند جلو حضور زنان و دختران مخالف حجاب اجباری در قیام مردمی را بگیرد.

غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در مخالفت با بررسی گزارش براساس اصل هشتاد و پنج به سایت دیده‌بان گفت: در لایحه حجاب و عفاف آمده دانش آموزانی که برخلاف این لایحه‌ اقدام کنند به فراجا معرفی می‌شوند. یعنی دانش‌آموزان پس از سه بار تذکر به پلیس معرفی می‌شوند!

در همین رابطه عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی نوشت: اکنون می‌خواهند موضوعی را که به ‌شدت در افکار عمومی حساسیت ایجاد کرده دوباره مطابق اصل ۸۵ رسیدگی کنند. علت این کار روشن است، ترس؛ ترس از عرضه دلایل خود به افکار عمومی. کافی است توجیهات یکی از مسوولان کمیسیون قضایی مجلس را برای محرمانه شدن بررسی لایحه حجاب ببینیم. وی معتقد است که نیازی نیست حتی همه نمایندگان درباره این قانون نظر بدهند. این قانون حاکمیتی است و آنچه به مردم مربوط است این است که به آن عمل کنند. اگر لایحه به صحن می‌آمد، شاید بررسی آن سه ماه طول می‌کشید؛ الان یک جمع‌بندی یکی، دو روزه می‌خواهد تا پس از آن به شورای نگهبان برود. ممکن است هر رسانه‌ای چیزی بگوید و طرح کلا هوا شود.

وی نوشت: ترس از جامعه موجب شد که رسیدگی به لایحه پوشش را از صحن مجلس خارج کنند. سرنوشت نیروهایی که از جامعه خود بترسند و قانون‌نویسی را هم غیرعلنی کنند پیشاپیش روشن است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: