آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 مرداد ماه 1402 = 07-08 2023

عکس؛ در مقابل مردم و خانواده‌های دادخواه احساس سربلندی می‌کنم

زینب زمان، فعال حقوق زنان، در واکنش به صدور حکم یک سال حبس تعزیری و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور برای خود اعلام کرد که در مقابل مردم ایران و «خانواده‌های دادخواه» احساس سربلندی می‌کند.

به گزارش رادیو فردا، ابوذر زمان،‌ برادر و وکیل خانم زمان، روز دوشنبه ۱۶ مرداد در توئیتر خبر داد که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب علاوه بر حبس و ممنوع‌الخروجی به « عضویت در دسته‌جات و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، خودداری از استفاده از گوشی هوشمند، خودداری از ارتباط یا معاشرت با سایرین به استثناء روابط خویشاوندی» محکوم کرده است.

این وکیل دادگستری در ادامه توضیح داد که زینب زمان به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» محکوم شده و بر اساس حکم صادرشده، «یک‌بیستم مجازات حبس اجرا و باقی مانده به مدت ۵ سال تعلیق شده است.»

خانم زمان که روز ۱۹ فروردین توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و یک هفته بعد به قید وثیقه آزاد شده بود، در توئیتی نوشت: «این حکم برای من یعنی، در مقابل مردم ایران و به خصوص در مقابل خانواده های دادخواه، سرم بلنده.»

او که دختر حسین زمان، خواننده پاپ منتقد حکومت ایران است، روز ۲۲ اردیبهشت در مراسم تدفین پدرش در بهشت زهرا تهران بدون حجاب اجباری ظاهر شد.

این فعال امور زنان در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» از حامیان معترضان بود و بارها در شبکه‌های اجتماعی از آنها حمایت کرده بود.

خرداد ماه امسال، بعد از آن که مژگان کشاورز، کنشگر حقوق زنان، و چند زندانی سیاسی زن از اجبار مأموران زندان مبنی بر «برهنگی کامل» پس از بازداشت خبر دادند، زینب زمان نیز با انتشار چند توئیت، از تجربهٔ مشابه خود نوشت.

او اعلام کرد که پس از دستگیری، یک بار در ساختمان بازداشتگاه و بار دیگر در دادسرا، مأموران او را مجبور کرده‌اند که کاملا لخت شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: