آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 مرداد ماه 1402 = 29-07 2023

هشدار جدی یک نماینده سابق مجلس درباره فروپاشی کامل اقتصادی

مستاجران به دنبال کانتینر! هزاران خانواده اثاثیه منزل خود را انبار کرده و بی‌خانمان شده‌اند

به گزارش فراز دیلی، کمتر کسی را در شهرهای ایران پیدا می کنید که این روزها، دغدغه مسکن نداشته باشد. هزینه‌ اجاره مسکن در کشور، به ویژه در تهران به قدری افزایش یافته که تعدادی از شهروندان را به کوچک‌تر کردن خانه‌شان و یا مهاجرت به شهرهای حاشیه‌ای محل زندگی‌شان وادار کرده است.

سری اگر به انبارهای کانتینری در اطراف تهران بزنید، تعداد کانتینرهایی که برای انبار وسیله‌ها و اثاثیه منزل اجاره شده، توجه شما را جلب خواهد کرد. در سال‌های پیش، این کانتینرها بیشتر برای انبار تجهیزات کارگاه‌ها، مطب‌ها و دفاتر اداری مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروز اما، تغییر کاربری تعداد زیادی از آن‌ها به منظور انبار اثاث خانه‌ها، پرده از یک واقعیت تلخ بر می‌دارد: تهران، شهروندانش را بیرون می‌کند!

فروپاشی اقتصادی از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است

به گزارش گسترش نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم شوای اسلامی بر این نکته تأکید کرد که آمار رسمی تورم که توسط دولت سیزدهم منتشر شده با واقعیت انطباق ندارد و دولت با این قبیل آمارسازی‌ها نمی‌تواند واقعیت را پنهان کند.
دولت آمار را دست‌کاری می‌کند.

او افزود: با وجود چنین اقداماتی واقعیت این است که هر اقدامی در مورد تورم صورت بگیرد، مردم تورم را در سفره و یخچال خانه خود مشاهده می‌کنند، وقتی یخچال و سفر خالی هستند سخن گفتن از قطار پیشرفت نتیجه‌ای غیر از راه رفتن بر روی اعصاب مردم ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی در مورد وضعیت فعلی بورس هم گفت: در حال حاضر وضعیت بورس به این ترتیب است که کسی سهام نمی‌خرد یعنی افرادی که آمدند وعده دادند ۳ روزه بورس را درست می‌کنند، مردم را به خاک سیاه نشاندند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن پیش‌بینی شرایط اقتصادی کشور در نیمه دوم سال گفت: در حال حاضر شرایط ناراحت‌کننده و بسیار فجیعی وجود دارد و گذر از این شرایط کار دولت نیست. دولتمردان شناختی از اعداد ندارند و نمی‌داند یک درصد چه تبعاتی به همراه دارد و یا ۲ درصد یعنی چه؟ در حقیقت آنها اندازه اعداد را بلد نیستند که این برای کشور فاجعه است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به اینکه بسیاری بر این باور هستند که رئیسی با چنگ و دندان قیمت‌ها را نگه داشته و احتمالاً در نیمه دوم سال شاهد انفجار قیمت‌ها خواهیم بود، متذکر شد: دولتی که برنامه ندارد مجبور است دستوری و لحظه ای پیش برود. دولت ۳ ماه دیگر از دیروز خود مطلع می شود، در واقع رئیسی تسلطی بر اداره کشور و اقتصاد ندارد، شیرازه اقتصاد کشور از هم پاشیده شده است.

وی همچنین ابراز کرد: از این جهت گفته می‌شود شیرازه اقتصاد از هم پاشیده شده که این حجم از نقدینگی، چاپ اسکانس و تورم، منجر به این شده که فروپاشی اقتصادی از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: