آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 تیر ماه 1402 = 15-07 2023

اعتراف؛ تروریست‌های طالبان دست پرورده مکتب خامنه‌ای هستند

رئيس جامعه المصطفی، مرکز آموزشی تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی گفته است برخی از مسئولان طالبان تحصیل کرده این مرکز هستند. این اولین‌بار است که رئيس یک مرکز آموزشی وابسته به خامنه ای چنین ادعایی را مطرح کرده است

آخوند علی عباسی، رئيس جامعه‌المصطفی این موضوع را در دیدار با علیرضا زاکانی شهردار تهران بیان کرده است. او گفته است: در کابل بیش از ۵۰ درصد دانش پژوهان ... اهل تسنن هستند. بعضی از مسئولین دولت جدید افغانستان [طالبان] هم تحصیل کرده از جامعه المصطفی هستند و این امنیتی برای مجموعه ایجاد کرده است.

رهبران طالبان عمدتا فارغ التحصیل «دارالعلوم حقانیه» در آکوره ختک در ایالت خیبر پختونخواه پاکستان هستند. رسانه‌های غربی به آن عنوان «دانشگاه جهاد» داده‌اند و بیش از هر مدرسه دیگری در جهان، رهبران طالبان را آموزش داده است.

اما این اولین‌بار است که رئيس یک مرکز آموزشی وابسته به رهبر جمهوری اسلامی چنین ادعایی را مطرح کرده است اگرچه شمار این دانشجویان و یا مقام‌های طالبان دانش آموخته این مرکز را مشخص نکرده است.

طالبان در این مورد واکنشی نداشته و وزارت تحصیلات عالی طالبان هم به سوال بی‌بی‌سی در این مورد پاسخی نداده است.

جامعةالمصطفی در سال ۱۳۸۶ با تلفیق دو مجموعه سازمان مدارس خارج از کشور و مرکز جهانی علوم اسلامی شکل گرفت که به گفته آخوند عباسی هم اکنون دانش‌پژوهانی از ۱۳۰ ملیت در المصطفی مشغول به تحصیل هستند.

رياست عالي «جامعه‌المصطفی العالمیه» با رهبر جمهوری اسلامی است و تصويب اساسنامه، انتخاب اعضای هیات امنا، نصب و عزل رئيس جامعه بر عهده او است.

کانادا سال گذشته در تازه‌ترین دور تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی «جامعه‌المصطفی العالمیه» را نیز تحریم کرد. در بیانیه وزارت خارجه کانادا نهادی معرفی شده که «ایدئولوژی رژیم را از طریق شاخه‌های جهانی‌اش در خارج از کشور ترویج می‌کند».

همچنین گفته شده که شاگردان این مدرسه آموزش علوم دینی «مرتبا جذب لشکرهای خارجی نیروی قدس می‌شوند که شاخه عملیات برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است».

سال ۱۳۹۹ نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا «جامعه‌المصطفی العالمیه» را تحریم و اعلام کرده بود که این نهاد در سراسر جهان شعبه دارد و به عنوان منبع جمع‌آوری اطلاعات برای سپاه پاسداران و زمینه جذب نیروی شبه‌نظامی تحت فرماندهی سپاه قدس فراهم می‌کند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: