آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 تیر ماه 1402 = 14-07 2023

بی‌خبری از زهرا سعیدیان‌جو؛ گزارشی از بازداشت جمعی در اصفهان

امید سعیدیان‌جو، خواهر زهرا سعیدیان‌جو در استوری در اینستاگرام خود نوشته است که شش روز از بازداشت خواهرش می‌گذرد و آنها از او هیچ خبری ندارند.

او نوشته است: «شش روز است که خواهرم کنارمان نیست. شش روز است مامانم گوشه خانه نشسته عکس زهرا بغلش و گریه می‌کند نمی‌دانم کجاست؟ نمی‌دانم در چه حاله؟ نمی‌دانم حال روحیش چطوره؟ داریم دق می‌کنیم زهرای ما کجاست؟»

او نوشته است که هیچ نهاد امنیتی به آنها تاکنون پاسخگو نبودند.

زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو از کشته‌شدگان آبان ۱۴۰۱ در ایذه، روز یکشنبه ۱۸ تیر در محل کارش در تهران بازداشت شده بود.

فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری از کشته‌شدگان اعتراضات در قزوین یک روز بعد از بازداشت او، در توییتر خود نوشته بود که «به زهرا گفته‌اند دلیل بازداشتت همدردی با خانواده‌های داغدار است.»

شمار زیادی از خانواده‌های دادخواه در روزهای گذشته در مورد زهرا سعیدیان‌جو نوشته‌اند و خواهان روشن شدن وضعیت فعلی او شدند.

زهرا سعیدیان‌جو اسفندماه ۱۴۰۱ هم پس از برگزاری مراسم تولد بر مزار برادرش مدتی بازداشت شده بود.

او همچنین دو ماه پیش از اخراج خود از بیمارستان محل کارش خبر داده بود.

میلاد سعیدیان‌جو، ۲۵ ساله، با شلیک دو گلوله به سینه‌اش در شب خونین ایذه در ۲۵ آبان ۱۴۰۱ کشته شد.

گزارشی از بازداشت جمعی در اصفهان

۹ شهروند ساکن اصفهان توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شدند. هویت هفت تن از آنها، مینا ندایی، روزبه دانا، مرجان بشتام، هدی صادقی، سما عموشاهی، مهشاد کشانی، محمدرضا قطبی زاده توسط هرانا احراز شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه بیستم تیرماه ۱۴۰۲، ۹ شهروند در اصفهان بازداشت شدند.

هویت این افراد “مینا ندایی ۳۵ ساله و همسرش روزبه دانا ۳۷ ساله، مرجان بشتام ۴۲ ساله، هدی صادقی، سما عموشاهی، مهشاد کشانی، محمدرضا قطبی زاده، عرفان و امیر (نام خانوادگی احراز نشده) ” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: ” تعدادی از این شهروندان پس از بازداشت به زندان دستگرد اصفهان و شماری به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده اند.”

از اتهامات مطروحه علیه این افراد اطلاعی در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: