آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 تیر ماه 1402 = 12-07 2023

سفر رئیسی به کشورهای آفریقایی؛ واردات میمون با شعار ما می‌توانیم!

رئیسی ساعتی پیش در سفر رسمی خود به قاره آفریقا وارد نایروبی پایتخت کنیا شد. او در این سفر از سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمباوه بازدید خواهد کرد. رئیسی افزایش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی را یکی از اهداف اصلی سفر خود اعلام کرده است.

واردات میمون از اوگاندا

خبرگزاری ایسنا با اشاره به سفر رئیسی به اوگاندا درباره آمار واردات ایران از این کشور در سال جاری نوشت که پس از قهوه، میمون آزمایشگاهی با ارزش حدود ۱۷۸ هزار دلار حدود ۱۷ درصد واردات از اوگاندا را تشکیل می‌دهد!

واردات ایران از اوگاندا گرچه محدود به دو محصول با ردیف تعرفه‌های مختلف می‌شود، اما با افزایش قابل توجهی نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه شده که تقریبا همه این رشد مدیون واردات قهوه و البته میمون آزمایشگاهی بوده است.

«قهوه، بونداده کافئین نگرفته غیر مذکور» نخستین کالای وارداتی است که برای ایران بیش از ۷۶۶ هزار دلار خرج برداشته و ۷۵.۸۵ درصد واردات اوگاندا به ایران را شامل می‌شود.

بعد از آن «میمون برای تحقیقات (پزشکی آزمایشگاهی و سرم سازی)» در این فهرست قرار دارد که ارزشی حدود ۱۷۸ هزار دلار داشته و سهم ۱۷.۶۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

کیهان خامنه ای شعار احمدی‌نژاد را به نام رئیسی سند زد!

کیهان خامنه ای نوشته: دولت رئیسی با روحیه «ما می‌توانیم» در حال حل درونی مشکلات کشور است. رویکرد «ما می‌توانیم» موضوعی است که انتظار می‌رود تجلی آن، سرلوحه فعالیت‌های مسئولان باشد. در همین زمینه اقدامات زیادی صورت گرفته است؛ اما برخی تلاش کردند با به کار بردن واژه‌های تحقیرآمیز و رفتار‌های غیرمعقول، این رویکرد را به حاشیه ببرند و کشور را همچنان با چاشنی وابستگی مدیریت کنند. اینکه برخی دنبال مدیران وارداتی بودند یا تلاش شد مشکل آب خوردن را با برجام و با نگاه بیرونی حل‌وفصل کنند، دقیقاً در مقابل رویکرد «ما می‌توانیم» بود.





علیرضا توحیدلو July 12, 2023 09:28 AM

مگر احمدی نژاد کجا رفته ؟! شاید میمونهایش از احمدی نژاد زیباترند ؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا July 12, 2023 11:54 AM

در ایران ما در حال حاضر به اندازه کافی میمون وجود دارد ٫ احتیاجی به واردات نیست ٫ یکی از این میمون های هار قاتل فعلان در آفریقاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیر ارشادی July 13, 2023 05:03 AM

ارز ایران و اوگاندا
ملت واخورده و سرخورده اسهال شیعه
چون ندارد ارز مینکند عرض
عاشق بوزینه ایم حاضریم پا یا پا
رئیسی را کنیم تقدیم با تصدیق ششم
جای او بوزینه ای پیشکش کنید بر ملت سر خورده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: