آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 تیر ماه 1402 = 30-06 2023

چرا رژیم خامنه‌ای از گارد ویژه سرکوب روسیه کمک خواسته است؟

پاسدار رادان، سرکرده نیروی انتظامی خامنه ای که برای درخواست کمک از رژیم پوتین جهت سرکوب اعتراضات در ایران به مسکو رفته گفته است: گارد ملی فدراسیون روسیه شباهت‌هایی با سازمان یگان ویژه خودمان دارد.

این پاسدار جنایتکار که نامش در لیست سیاه کشورهای غربی است، در پایان سفر سه روزه خود به مسکو گفت: دیدار‌هایی با دبیر شورای امنیت روسیه و همچنین معاون اول سرویس اطلاعاتی فدرال، معاون اول وزارت امور داخلی و فرمانده گارد ملی فدراسیون روسیه داشتیم که با توافق‌های خوبی همراه بود.

این در حالیست که رسانه های غربی به نقل از تحلیلگران ایرانی می گویند: حکومت ایران خود را برای رویارویی های جدی‌تر و گسترد تر با معترضان در ماه‌های آینده آماده می‌کند.

رادیو فرانسه در گزارشی گفت: در آستانۀ نخستین سالگرد قتل مهسا امینی و شروع خیزش بی سابقۀ "زن، زندگی، آزادی" در ایران، مقامات نظامی و سیاسی این کشور بی وقفه نگرانی خود را در خصوص وقوع رویدادهای مشابه در هفته‌ها و ماه های آینده اعلام می کنند. اسناد هک شده توسط گروه سایبری "قیام تا سرنگونی" نشان می‌دهند که فرماندهان سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی ده ها هزار میلیارد تومان بودجۀ اختصاصی جهت سرکوب اعتراض‌های آینده به ویژه اعتراضات دانشجویی طلب کرده‌اند. از سوی دیگر مخالفان جمهوری اسلامی هم آمادگی خود را برای استقبال از چنین رویدادهایی اعلام نموده‌اند. یعنی علاوه بر حکومت، مخالفان آن نیز مترصد اتفاقات مهمی به نظر می رسند.

مجید محمدی، تحلیلگر سیاسی مقیم آمریکا گفته است: تردیدی نیست که تقابل حکومت و مخالفان حکومت در ایران در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت. این را می‌توان هم در رفتارها و تصمیم‌های حکومت دید هم در مخالفت‌های پراکنده در کشور علیه حکومت.

وی افزود: آنچه قابل ملاحظه است این است که حکومت خود را برای رویارویی های جدی‌تر در ماه‌های آینده آماده می‌کند. فقط به چند تصمیم حکومت در اینباره اشاره می‌کنم : در ماه‌های گذشته بودجۀ نیروهای سرکوب در ایران (قوۀ قضائیه، بسیج و سپاه...) از پنجاه درصد تا صد در صد افزایش یافته است. بودجۀ قوۀ قضائیه دو برابر شده است. واضح است که حکومت خود را برای یک رویارویی بزرگتر با مردم آماده می‌کند.

از جانب مردم هم آمادگی‌هایی مشاهده می شود. اعتراض‌های خیابانی کاهش پیدا کرده است. اما، مبارزۀ مردم در شبکه های اجتماعی یا از طریق نافرمانی‌های مدنی، یا اعتراض‌های صنفی، نظیر اعتراض‌های بازنشستگان و کسبه همچنان ادامه دارد.

مسئلۀ اصلی این است که یک شکاف بزرگ میان حکومت و ۸٠ درصد مردم وجود دارد. مردم مطالبات مشخصی دارند: بخشی مطالبات معیشتی هستند و بخشی دیگر مربوط به مطالبات حقوق مدنی و اساسی است که البته به هیچکدام از آنها تاکنون پاسخ داده نشده است.

البته در کنار آمادگی‌های حکومت برای سرکوب‌های شدید، ما شاهد ضعف حکومت هم هستیم. هم ریزش‌ نیروهای سرکوب شدید بوده هم قدرت بسیج حکومت شدیداً کاهش یافته است. برای نمونه، در گردهم‌آیی که در مقابل مجلس برای اعتراض به بندهایی از لایحۀ مقابله با بی حجابی از سوی نیروهای حکومتی برگزار شد، فقط حدود پانزده نفر شرکت کردند.

بر اساس آمار و گزارش‌های حکومت چیزی حدود ششصد تا هفتصد هزار نفر در اعتراض‌های خیابانی سال گذشته حضور داشتند. همین تعداد معترض نیروی گسترده‌ای به شمار می‌رود چون قدرت بسیج حکومت بسیار کمتر از اینها است.




اردلان June 30, 2023 11:48 AM

آن زمان که پادشاهی خواهان در داخل ایران به یک توافق جمعی دست یابد بطور حتم آن روز سرنگونی رژیم رقم خواهد خورد
زیرا چنانچه خامنه ای و دیگر سران رژیم غیر ایرانی جمهوری عسلامی حتی بمنظور کمک خواستن برای ماندن بر مسند قدرت از تمامی ارتشهای جهان نیز درخواست کنند در آخر رژیم آخوندی توسط مردم انقلابی ایران به ذباله دان تاریخ انداخته خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


داش آکل June 30, 2023 12:29 PM

چرا تیتر برعکس میزنید این چه طرز توهین به شعور ملته عزیز من اگه پوتین یگان ویژه ای براش باقی مونده بود که باهاش جلوی واگنر رو میگرفت هر چی سرباز و نیرو داشتن تو اوکراین تبدیل به گوشت چرخ کرده شدن تموم شد رفت رادان فقط برای عرض خایمالی رفته روسیه که با عقل نیم بندش به پوتین بگه دادا اگه نیرو ندارین ما خیلی نیرو داریم براتون میفرستیم اما این که که خور احمق نمیدونه که مردم روسیه با واگنر کاری نداشتن اما اگه بفهمن نیروی سرکوب روس نیست اونا رو با ودکا زنده زنده میخورن این جماعت بادمجون دور قاب چین فقط بیضه لیسی بلدن و لاغیر حالا هرکی شد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: