آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 تیر ماه 1402 = 26-06 2023

وکیل و فعال ایرانی حقوق بشر برنده جایزه ارنست همینگوی ایتالیا شد

شیرین عبادی، وکیل و فعال ایرانی حقوق بشر، یکی از برندگان جایزه بین‌المللی ارنست همینگوی در ایتالیا در سال ۲۰۲۳ شد.

خانم عبادی که پیشتر جایزه صلح نوبل را به دست آورده، برای نگارش کتاب «تا آزادی» برنده بخش روایتگری جایزه همینگوی شده است.

«تا آزادی» خلاصه‌ای از زندگینامه شیرین عبادی و شرح رویدادهایی است که منجر به تبعید او شده است. این کتاب به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده و نشر باران در سوئد، نسخه فارسی آن را منتشر کرده است.

شیرین عبادی که به ویژه پس از دریافت جایزه نوبل از سوی جمهوری اسلامی تحت فشار قرار دارد، از حدود چهارده سال پیش تاکنون در تبعید زندگی می‌کند.

در تازه‌ترین مورد از فشارهای حکومت علیه او، معاون قوه قضائیه، روز ۲۸ خرداد با انتقاد از «کم‌کاری» کانون وکلا گفت: «خانم شیرین عبادی در محافل خارج همواره می‌گوید وکیل است. آیا نباید کانونی که پروانه داده است آن را لغو کند؟»

این مقام جمهوری اسلامی افزود: «در قانون آمده است شرایط وکیل شدن اعتقاد به ولایت فقیه و قانون اساسی است که این خانم آن را به صراحت نقض کرده است و باید پروانه‌اش توسط نهاد مربوطه باطل شود.»

به گزارش رادیو فردا، خانم عبادی، در واکنش به این سخنان گفت که اعتبارش را از مردم و از تعهدش به حقوق بشر دریافت می‌کند، نه از نهادی که به گفته او «تبدیل به غلام حلقه به گوش نهادهای امنیتی شده» است.



داش آکل June 26, 2023 11:13 AM

دوباره یک جایزه قلابی برای یک رهبر اپوزیسیون قلابی تکرار مکررات نخ نما شده و نتیجه ی تفکرات عمیق مغز فندقیهای اسلامی کمونیستی به امید اینکه مثلا ملت خر بشن و باور کنن این عجوزه ضد رژیمه! خخخخ! چپول ها! میبینید پوتینتون به چه خفتی افتاده؟ چرا نمیاد جلوی دوربین دوباره زارت و زورت کنه؟ نکنه خودکشی کرده یا سکته زده؟ اسلامیستها! شما که رهبرتون حتی یه بار بین مردم دیده نشده! شما بزغاله های مفعول به آخر و عاقبتتون فکر کردین؟ دنیا دید که شما از دم چه چپ چه اسلامی هیچ گوهی نیستید آماده ی قسمت آخر ماجرا باشید و نفسهای آخر رو هم بکشید آخرشه خوب بخورید خوکهای کثیف!

گزارش یا اعتراض به این نظر


irani June 27, 2023 07:27 AM

مدیر محترم، "داش آکول" به طرز بیمارگونه ای سکسیست است و از سایت ارزشمند شما برای ارسال پیام های ناشی از نفرت استفاده می کند! لطفا او را حذف کنید! هیچ کجای دنیا فردی مثل او را تحمل نمی کنند! زباله های روانی او را بردارید متشکرم!

گزارش یا اعتراض به این نظر


داش آکل June 27, 2023 10:30 AM

خرده فرهنگ حذف صدای مخالف (کنسل کالچر یا اعدام رسانه ای) که تنها یاور و یاور چپها و مخالف آزادی بیان در مبارزات و مباحثات رسانه ایست ( چه در اینترنت چه در رسانه های صوتی و تصویری چون هیچ پاسخی ندارند) به بهانه هایی که فقط و حقیقتا در ذهن خودشان وجود دارد و به ایمان آن دارند ( نمونه بارز آن کامنت همین شخص ضد ایرانی است کلماتی مانند سکسیست یا پیام ناشی از نفرت که حذف صدای مخالف را توجیه کرده باشند) نشانه حقارت اینان و تایید نظرات دشمنان چپهاست جالب اینجاست که این زباله های بشری که مثلا از نفرت متنفرند بلافاصله حذف و خفه کردن صدای مخالف را میخواهند! چقدر ضد نفرتید شما حقیران آدمکش احمق و بیسواد! اینجاست که این جانیان باید آنچه را که برای دیگران میخواهند اول از همه خودشان طعمش را بچشند و اینجاست که باز هم تاریخ تکرار میشود پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: