آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 تیر ماه 1402 = 24-06 2023

نیروهای روسی به جان هم افتادند؛ تهدید به اعدام وزیر دفاع! + فیلم

به دنبال تشدید درگیری‌های داخلی بین رهبران ارتش روسیه و نیروهای مزدور واگنر، کرملین دستور دستگیری یوگنی پریگوژین را صادر کرد. تدابیر امنیتی در روسیه تشدید شده و با محدود شدن اینترنت، نفربرها و تانک های نظامی در خیابان ها مستقر شدند و منابع خبری روس گزارش دادند «طرح قلعه» در مسکو اجرا شده است. (فیلم زیر)

رسانه‌های محلی روسیه گزارش کردند که نیروهای امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان «واگنر» در «سنت‌پترزبورگ» شدند که نشان می‌دهد عملیات جستجو برای عوامل کودتا در روسیه آغاز شده است.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که در دفتر مرکزی گروه واگنر در سن پترزبورگ روسیه درگیری ایجاد شده و یوگنی پریگوژین، فرمانده این گروه تهدید کرده که وزیر دفاع این کشور در میدان سرخ به دار آویخته خواهد شد!

همچنین به نقل از رادیو محلی مسکو گزارش شده که ارتش روسیه به دستور دفتر ریاست جمهوری در مسکو وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

به گزارش رسانه های، رهبر گروه واگنر گفته: امشب مسئله خائنان و جنایتکارانی که به روسیه توهین کردند، یعنی وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش را حل خواهیم کرد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در میدان سرخ به دار آویخته شده و با لنین در مقبره به خاک سپرده خواهد شد.

همچنین برخی رسانه‌ها از شنیده شدن صدای تیراندازی در مسکو خبر داده‌اند.

خبرگزاری تاس به نقل از سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به زودی برای مردم یک سخنرانی تلویزیونی خواهد داشت.

اگرچه نیروهای واگنر از زمان شروع تنش موضعی علیه پوتین نگرفتند اما فرمانده واگنر با صدور بیانیه از مردم خواست به خیابان ها بیایند که این خود به نوعی یک اعلام رسمی برای کودتای سراسری در روسیه محسوب می شد.

ورود روسیه به یک جنگ عظیم داخلی

درحالی که ارتش روسیه نزدیک ۱۸ ماه است در تله خود ساخته جنگ با اوکراین گیر کرده، حالا شکاف میان فرمانده ستاد ارتش با نیروهای مزدور واگنر، روسیه را وارد یک جنگ عجیب داخلی کرده است.

بعد از این درگیری ها ارزش بازار سهام روسیه به پایین ترین حد خود رسیده و مردم در شهرهای بزرگ صبح روز تعطیل شان را با سردرگمی و ترس از کشیده شدن زبانه های جنگ به خاک شهرهای بزرگ شان آغاز کرده اند.

در این میان وزارت دفاع اوکراین همزمان با آغاز تحولات جدید روسیه در توییتی نوشت: ما داریم تماشا می‌کنیم...

این گزارش تکمیل می شود





www.youtube.com/watch?v=ZMrXTbBcvKI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: