آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 خرداد ماه 1402 = 19-06 2023

وقتی حضور شهردار بسیجی پایتخت اروپايی را به کثافت می‌کشد!

دردسر زاکانی برای شهرداری بروکسل و وزارت خارجه بلژیک

یورونیوز در گزارشی گفت: مسئول شهرسازی و امور بین‌الملل شهرداری بروکسل به دلیل دعوت مقام‌های شهرداری تهران به اجلاسی در پایتخت بلژیک از سمت خود کناره‌گیری کرد.

این استعفا سه روز پس از آن صورت گرفت که وزیر امور خارجه بلژیک، این مقام شهرداری بروکسل را متهم کرد که با دعوت از شهردار تهران و هیات همراهش و یک هیات روس برای شرکت در این اجلاس، چهره این شهر را کثیف کرده است.

آقای اسمت اصرار دارد که «خطای شخصی مرتکب نشده است».

وی جمعه گذشته در برابر نمایندگان بروکسل درباره این موضوع صحبت کرد با این حال وی به‌عنوان یکی از اعضای دولت شهر بروکسل خود را مقابل شمار زیادی از نمایندگان مخالف که برای بازخواست او در جلسه عمومی پارلمان شهری بروکسل آمده بودند تنها دید.

اسمت گفت که او هیچ فشاری بر وزارت امور خارجه اعمال نکرده است و افزود که اگر اخطاریه‌ای از نهادهای فدرال مسئول صدور ویزا دریافت می‌کرد دعوت نامه‌های بحث برانگیز را پس می‌کرد.

وی تاکید کرد که تمامی اسناد و مدارک مربوط به تبادلات وی درباره دعوت و صدور ویزا برای مقامات شهرداری تهران به پارلمان داده شده است.

اسمت در مقابل نمایندگان پارلمان از خود دفاع کرد و گفت، این اشتباه از جانب یکی از همکارانش رخ داده است.

او همچنین یادآور شد که تصمیم نهایی برای تایید ویزای زاکانی و همراهانش توسط وزارت خارجه و در راس آن وزیر خارجه گرفته شده است.

وی به ماهیت جهانی این کنفرانس اشاره کرد که مقامات ۱۲۰ شهر از سراسر جهان را گرد هم آورده بود.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه بلژیک می‌گوید که اسمت علیرغم مخالفت‌های وزارت امور خارجه بر روی صدور ویزا برای زاکانی و ۱۳ عضو دیگر هیات شهرداری تهران اصرار داشته است.

دو مقام روس نیز برای شرکت در این گردهمایی ویزا گرفته بودند.




داش آکل June 19, 2023 08:53 AM

از بلژیک و بلژیکی کثیفتر تر در تمام اروپا و حتی شاید دنیا وجود نداشته باشد کشوری که پادشاهش آدمکشترین پادشاه دنیا بود (لئوپولد دوم) و مردمش در مماشاتگری و حمایت از جانیان شهره ی خاص و عام در اروپا هستند به همین دلیل هیچکس در اروپا بلژیکی ها را آدم حساب نمیکند انقدر این بلژیکی جماعت گند زده اند که این مورد پیشش هیچ است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: