آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 خرداد ماه 1402 = 12-06 2023

تاسیس واحد جدید در ارتش اسرائیل برای مقابله با سپاه پاسداران

یک مقام ارشد اسرائیلی گفته: رژیم ایران می‌داند اگر غنی‌سازی اورانیوم را تا سطح ۹۰ درصد افزایش دهد، اسرائیل حمله خواهد کرد.

این مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده به روزنامه "اسرائیل هیوم" گفته: آمریکا و کشورهای اروپايی می‌دانند که "خط قرمز" اسرائیل در رابطه با برنامه هسته‌ای رژیم ایران غنی‌سازی ۹۰ درصدی است و تهران از حساسیت اسرائیل نسبت به این موضوع آگاه است و می‌داند اگر غنی‌سازی را به سطح ۹۰ درصد افزایش دهد، با حمله نظامی اسرائیل مواجه خواهد شد.

در همین حال روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارانوت امروز در گزارشی از تشکیل واحد جدیدی در سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) به نام «واحد 54» برای آمادگی جهت جنگ احتمالی با رژیم ایران خبر داد.

به گزارش وبسایت صدی البلد، به نوشته این روزنامه، یگان جدید حاصل طرح به روز شده‌ای است که توسط ارتش و نیروی هوایی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای و دیگر مراکز حساس حکومتی در ایران تهیه شده است.

یدیعوت احارانوت به نقل از افسران این واحد جدید، نوشت: «این یک تغییر اصولی در نوع تفکر و برنامه‌ریزی است و ارتش مجبور به انجام آن شده است، چرا که جنگ با رژیم ایران به هیچ وجه مشابه جنگ با حزب‌الله یا عملیات علیه حماس و جهاد اسلامی در غزه نخواهد بود».

طبق این گزارش، در حالت کلی وظیفه این واحد، جمع‌آوری اطلاعات در خصوص سپاه پاسداران است. این واحد 30 عضو دارد که یک سوم آن‌ها افسر هستند و فرماندهی آن‌ها را نیز یک سرگرد اطلاعاتی با نام اختصاری «D» بر عهده دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: