آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 خرداد ماه 1402 = 10-06 2023

رسانه: مخفیگاه عجیب ترامپ برای پنهان کردن اسناد فوق محرمانه

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در ارتباط با جابجایی صدها سند محرمانه، از جمله فایل‌های مربوط به اسرار اتمی و طرح‌های نظامی آمریکا، با اتهامات فدرال روبرو شده‌است.

به گزارش بخش جهانی بی.بی.سی، ادعانامه‌ای شامل ۳۷ اتهام او را به نگهداری این اسناد از جمله در یک سالن رقص و یک حمام در ملک شخصی‌اش در فلوریدا و دروغ گفتن به محققان متهم می‌کند.

ادعا می‌شود که او سپس سعی کرد مانع تحقیقات درباره جابجایی این اسناد شود.

ترامپ، که نامزد انتخابات ۲۰۲۴ است، هرگونه تخلفی را رد می‌کند.

همچنین اتهاماتی علیه والت نائوتا، دستیار شخصی ترامپ، تنظیم شده است. او که زمانی در کاخ سفید کار می‌کرد به انتقال این فایل‌ها برای پنهان کردن آنها از چشم اف‌بی‌آی متهم شده است.

کیفرخواست علیه ترامپ که ۴۹ صفحه است حاوی اولین اتهامات فدرال علیه یک رئیس جمهور سابق است. این سند می‌گوید که اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که ترامپ در جعبه‌هایی در ویلای خود نگهداری می‌کرد حاوی این مدارک بود:

برنامه‌های اتمی ایالات متحده
توانایی‌های دفاعی و تسلیحاتی آمریکا و کشورهای دیگر
نقاط بالقوه آسیب‌پذیر ایالات متحده و متحدان آن در جریان یک حمله نظامی
طرح‌های برای تلافی‌جویی احتمالی در واکنش به یک حمله خارجی

دادستان‌ها می‌گویند که وقتی ترامپ کاخ سفید را ترک کرد، حدود ۳۰۰ فایل محرمانه را با خود به ویلای شخصی‌اش، مارالاگو در پالم بیچ فلوریدا، برد. این ویلا همچنین محل یک باشگاه خصوصی گلف متعلق به ترامپ است.

در برگه اتهامات آمده است که مارالاگو محل برگزاری رویدادهایی برای ده‌ها هزار عضو و مهمان است، از جمله سالن رقصی که اسناد در آنجا پیدا شد.

دادستان‌ها می‌گویند که ترامپ با اشاره به وکیل خود برای «پنهان یا نابود کردن» اسناد، یا بیان اینکه آنها را در اختیار ندارد، سعی کرد تحقیقات اف‌بی‌آی درباره اسناد گم شده را مختل کند.

براساس این کیفرخواست، ترامپ به یکی از وکلای خود گفت: «بهتر نیست اگر به آنها بگوییم که اینجا چیزی نداریم؟»

اولین حضور ترامپ در دادگاه، در ارتباط با این پرونده، روز سه‌شنبه در میامی فلوریدا خواهد بود که روز قبل از تولد ۷۷ سالگی اوست.

براساس این ادعانامه، مارالاگو«یک محل مجاز» برای نگهداری اسناد یا بحث درباره آنها نبود.
ادعا می‌شود که برخی اسناد روی صحنه‌ای در سالن رقص، جایی که رویدادها و گردهمایی‌ها برگزار می‌شد، و بعدا در یک حمام و دستشویی، یک دفتر و اتاق خواب ترامپ انبار شده بود.

به گفته دادستان‌ها در دو مورد در سال ۲۰۲۱، رئیس جمهور سابق اسناد محرمانه را به کسانی که مجوز امنیتی نداشتند از جمله یک نویسنده و دو خدمه‌اش نشان داد.
گفته می‌شود که او در باشگاه گلف خود در بِدمینستر در نیوجرسی، که آن هم یک «محل غیرمجاز» توصیف شد، یک «طرح حمله» را برای دیگران نمایش داده و تشریح کرده بود؛ سندی که به دیگران گفته بود وزارت دفاع برای او آماده کرده است.

دادستان‌ها می‌گویند که ترامپ دوباره اسناد طبقه‌بندی شده را در اوت یا سپتامبر ۲۰۲۱ در باشگاه بِدمینستر به نمایش گذاشت.

براساس این کیفرخواست، رئیس جمهور سابق «یک نقشه محرمانه را به نماینده کمیته اقدام سیاسی خود که فاقد مجوز امنیتی بود نشان داد.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: