آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 خرداد ماه 1402 = 07-06 2023

فیلم؛ فاجعه انفجار سد بزرگ در جنوب اوکراین توسط روس‌ها

در پی انفجار یک سد بزرگ در منطقه تحت اشغال روسیه در جنوب اوکراین، تخلیه هزاران نفر از منطقه در جریان است. (فیلم زیر)

بعد از تخریب سد کاخوفکا ۸۰ روستا و شهر کوچک در معرض سیل قرار گرفته‌اند و آب رود دنیپرو در حال طغیان است و گفته می‌شود که خطر فاجعه شهر خرسون را تهدید می‌کند. تا کنون چندین شهر کوچک را سیل گرفته و مردم در نواحی پایین دست‌تر رود مجبور به فرار با اتوبوس و قطار شده‌اند.

خبرگزاری‌های روسی اعلام کردند که این سد در اثر گلوله‌باران اوکراین تخریب شده است، اما رئیس جمهوری اوکراین، روسیه را به تخریب این سد متهم کرد و گفت: از لحاظ فیزیکی غیر ممکن است که تیراندازی از خارج سد آن را تخریب کرده باشد. این سد مین‌گذاری شده. روس‌های اشغالگر این سد را مین‌گذاری و منفجر کرده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به تخریب این سد گفت: همه ما تصاویر فاجعه انسانی، اقتصادی و زیست‌محیطی را که در منطقه خرسون اوکراین رخ ‌داده است دیده‌ایم. سازمان ملل به اطلاعات مستقل درباره شرایطی که منجر به تخریب سد نیروگاه برق‌آبی کاخوفکا شده است، دسترسی ندارد.

سد کاخوفکا برای منطقه اهمیت اساسی دارد. این سد آب مزارع، مناطق مسکونی و همچنین نیروگاه اتمی زاپوریژیا را تامین می‌کند. همچنین یک کانال حیاتی برای انتقال آب به کریمه است که تحت اشغال روسیه قرار دارد.




www.youtube.com/watch?v=SgBCu3Toyms

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: