آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 خرداد ماه 1402 = 04-06 2023

اعتراضات؛ یاوه گويی تازه خامنه ای/ظریف: از توهماتت بیا بیرون

خامنه ای امروز طی سخنانی بر سر گور خمینی بار دیگر به مردم ایران و کشورهای غربی حمله کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند ایران را به دوران پیش از انقلاب بازگرداند که پیش آنان دست دراز کنیم و وابسته باشیم. آنان به این عقب‌نشینی‌ها راضی نمی‌شوند. برخی اشتباه می‌کنند که فکر می‌کنند عقب‌نشینی کنیم دشمنی آنها با ما کمتر می‌شود.

خامنه ای گفت: آخرین تلاش دشمن - البته تا حالا، در آینده تلاش‌هایی خواهند داشت - همین اغتشاشات پاییز سال گذشته بود. طراحی این اغتشاشات در اتاق‌های فکر کشورهای غربی انجام شد. پشتیبانی مالی و رسانه‌ای و تسلیحاتی به وسیله دستگاه‌های امنیتی غربی انجام شد و پادویی آن را برخی عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند. یک عده هم پیاده‌نظام این‌ها شدند، تعدادی مغرض، برخی غافل و جمعی اراذل و اوباش.

در داخل اراذل و اوباش اینجور حرکت کردند و افراد مغرض آنجور شعار دادند و برخی از سیاستمداران غربی با این عناصر عکس یادگاری گرفتند. فکر می‌کردند کار تمام شده است، احمق‌ها بازهم مردم ایران را نشناختند. ملت ایران به آن‌ها و فراخوانشان اعتنایی نکرد اما به همه این هشدار داده شد از کید دشمن غفلت نکنیم.

خامنه ای افزود: سعی دشمن این است که جوان ایرانی را ناامید کند، در کشور مشکلاتی هست، مشکل تورم، مشکل گرانی و مشکلات معیشتی وجود دارد که همه قابل‌رفع است اما دشمن می‌خواهد این‌ها را به ابزاری برای خاموشی نور امید در دل جوانان بدل کند. ما مشکلاتی داریم اما در مقابل آن حوادثی داریم که همه امیدآفرین است. دشمن نمی‌خواهد بگذارد که ما این پدیده‌های امیدآفرین را ببینیم.

پیش از سخنان خامنه ای، رئیس جمهورش رئیسی هم در سخنانی گفت: یقین داریم آنان که می‌خواهند مردم را ناامید کنند کم‌هزینه‌ترین کار را می‌کنند؛ نیروهای حزب‌اللهی باید در میدان باشند و مشکلات را حل کنند تا نقشه‌های دشمن و جنگ روانی آنان هم نقش بر آب شود.

اظهارات امروز خامنه ای و رئیسی در حالیست که ظریف، وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشته: در دنیای سیاست، آرزوهایت را به اندازه توانایی‌ها و ظرفیت‌ات انتخاب کن...نیاز امروز ما درک درست و انتخاب هوشمندانه است‌...

ظریف گفته: منابع ملی ما نابود شده و توسعه نیز حاصل نشده چون بیشتر برنامه‌ها به جای ترسیم مسیر جبران عقب‌ماندگی‌ها متناسب با امکانات و فرصت‌ها، حدیث آرزومندی رهبران کشور بوده‌اند.

وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی از این رهبران نام نبرده، اما این یادداشت او واکنش اغلب تند برخی چهره‌ها و رسانه‌های نزدیک به حکومت را در پی داشته است.

در مقابل، برخی فعالان رسانه‌ای مخالف حکومت نیز در شبکه‌های اجتماعی او را سرزنش کردند با طرح این موضوع که چرا خود را جدا از مجموعه حکومت می‌بیند و اگر مخالف وضع موجود است، چرا هنوز در پرده حرف می‌زند.





بهرام June 4, 2023 11:53 AM

سخنان علی خامنه ای نشان میدهد که آنچه خارج نشینان در اصرار بر صلح آمیز بودن اعتراضات داشتند درست نبوده

آرش جودکی و عبدالله مهتدی و دیگران که نام نمی برم دائما میگفتند که البته باید این اعتراضات صلح آمیز باشد و خواه خواسته یا ناخواسته در زمین علی خامنه ای بازی میکنند

خامنه ای میگوید که اینها اشرار مسلح هستند و ما با دست خالی بیرون میرویم و شعار میدهیم و حکم اعدام میگیریم پس گناهش بگردن آن خارج نشینانی است که باز بر صلح آمیز بودن تظاهرات تأکید میکنند و شاید مأمورند و معذور

این پنبه را از گوشتان بیرون کنید و برایمان سلاح فراهم کنید چون ۹۰ درصد مردان ایرانی هم سربازی رفته اند و هم میتوانند با تفنگ کار کنند
سلاحهایی که از قایقهای رژیم در راه یمن به غنیمت گرفته میشود مال مردم ایران است آنها را به ما پس دهید چون برای مبارزه لازم داریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: