آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 اردیبهشت ماه 1402 = 02-05 2023

سوریه؛ احتمال حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق هنگام ورود رئیسی

کوین مک کارتی، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که به اسرائیل سفر کرده گفته است: عمده خشونت، بی‌ثباتی و تهدید صلح در خاورمیانه ریشه در عملکرد حکومت ایران دارد. این رژیم با حمایت از ترور اوضاع منطقه را بغرنج کرده، آتش‌بیار جنگ داخلی یمن شده، حامی حزب‌الله در لبنان و شبه‌نظامیان در سراسر منطقه و تأمین موشک آن‌ها برای محاصره اسرائیل است.

نخست وزیر اسرائیل نیز در حضور رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: به رژیم ایران اجازه نخواهیم داد که ما را با حلقه ترور خود محاصره کند؛ نه از طرف سوریه، نه از لبنان و نه از کرانه باختری رود اردن.

در همین حال در آستانه سفر رئیسی به سوریه، فرودگاه حلب به دلیل خسارات ناشی از حمله هوایی اسرائیل از کار افتاده و فرودگاهی دیگر متحمل خسارات جدی شده است. رئیس جمهور خامنه ای قرار است فردا چهارشنبه وارد سوریه شود.

خبرگزاری دولتی سوریه در گزارش خود به نقل از یک منبع نظامی نوشت: شامگاه دوشنبه دشمنان اسرائیلی با چندین موشک حمله هوایی انجام داده و فرودگاه بین‌المللی حلب و چند مکان دیگر در منطقه حلب را هدف قرار دادند. در اصر این حمله فرودگاه حلب از کار افتاد».

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد تعدادی انفجار در منطقه فرودگاه بین‌المللی حلب و فرودگاه نظامی النیرب در استان حلب رخ داد که منجر به «خسارات مادی سنگین» در هر دو فرودگاه و «آتش‌سوزی در یک انبار مهمات» شد.

اسرائیل در سال های اخیربارها نیروهای تحت حمایت سپاه پاسداران در سوریه را هدف حملا خود قرار داده است. به گزارش ایران اینترنشنال، حمله شامگاه دوشنبه در حالی صورت می گیرد که قرار است، به گفته سفیر جمهوری اسلامی در سوریه، ابراهیم رییسی روز چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه، به دعوت رسمی بشار اسد، در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر کند.



علیرضا توحیدلو May 2, 2023 11:51 PM

رییسی چکاره است که بخواهند اورا بکشند ؟ او مترسکی بیش نیست که افسارش بدست خامنه ای است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: