آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 اردیبهشت ماه 1402 = 30-04 2023

فیلم؛ توهین بی‌سابقه غارتگر حکومتی به ایرانیان: سوار خر شدیم

ما سوار خر شدیم و پیاده هم نمی‌شویم! مدیرعامل شرکت هفت‌تپه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا با بیان ضرب‌المثل «خر مال کسی است که سوارش می‌شود» گفت: ما هم سوار خر شدیم و پیاده هم نمی‌شویم، هفت‌تپه را ول نخواهیم کرد...(فیلم زیر)

این در حالیست که بنابر اعلام مجموعه فعالان حقوق بشر، هرانا، تنها طی یک سال گذشته دست‌کم یک هزار و ۶۱۶ تجمع و اعتصاب کارگری در ایران برگزار شده است و دستگاه‌های امنیتی و قضائی جمهوری اسلامی در مقابل برای سرکوب این اعتراضات ده‌ها فعال کارگری را احضار، بازداشت و زندانی کرده‌اند.

روزنامه اعتماد در همین رابطه به گسترش اعتصاب اخیر کارگران اشاره کرد و نوشت: اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد تعداد کارگران معترض تا ۱۰هزار نفر هم بوده و این اعتراضات عمدتاً مربوط به کارگران بخش «پیمانکاری» صنعت نفت و رده شغلی کارگران اخراجی نیز جوشکار، آرماتوربند، قالب‌بند، رنگ‌کار، عایقکار و داربست‌بند بوده است.

از سوی دیگر حسین راغفر، اقتصاددان داخلی نسبت به اخراج کارگران معترض هشدار داد و گفت: اخراج کارگران و برخورد خشن با نیروی کار معمولا برعکس جواب می‌دهد و این امر منجر به اعتراضات گسترده‌تر می‌شود.

در همین حال شماری از فعالان کارگری سرشناس در آستانه روز جهانی کارگر با انتشار «منشور آزادی، رفاه، برابری»، با اعلام این‌که بسیاری از مصائب کشور ناشی از حکومت جمهوری اسلامی است، بر مخالفت با تمام مظاهر حکومت دینی تأکید کردند. اولین خواست‌ امضاکنندگان این منشور جدایی کامل دین از حکومت به‌گونه‌ای است که دین امر خصوصی انسان‌ها شمرده شود.




www.youtube.com/watch?v=XLTvnnNiSYE

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: