آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 فروردین ماه 1402 = 16-04 2023

دیگر مساله دو تار موی خانم‌ها نیست؛ هشدار آیت‌الله به سرکوبگران

آخوند خانمحمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خامنه ای گفته: «در حوادث اخیر مساله فقط شال و روسری نبود. الان آغوش رایگان را مطرح می‌کنند. الان وضعیت کیش را ببینید، نیمه‌ برهنگی و لباس‌های زننده در حال ایجاد است، این دیگر فقط دو تار موی خانم‌ها و روسری نیست...

در همین حال پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس درباره طرح جدید نیروی انتظامی برای برخورد با زنان و دختران بی حجاب هشدار داد و گفت: کار فرهنگی را نمی توان با بگیر و ببند حل کرد. این کارها جامعه را شلوغ می کند و دشمن هم از این روند می تواند سوءاستفاده کند...

رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت مجلس هم گفت: حجاب یک جلوه عمومی باورهای اعتقادی است. با چوب و چماق، عکس گرفتن و دوربین پلیس هیچ آموزه دینی نه اجرا می‌شود و نه طرفداری پیدا خواهد کرد، بلکه مردم به سمت دوری از دین خواهند رفت.

از سوی دیگر آیت الله اصغر ناظم‌زاده قمی در یک بیانیه گفت: «هیچ مرد و زنی با ادعای غیرت دینی، حق ندارد به گناه کار، از جمله زنان بی حجاب و شُل حجاب، توهین کند و درگیری و نزاع، راه بیندازد. این رفتارها شرعا حرام است.

او همچنین بی‌حجابی را نوعی اعتراض خواند و گفت: «وقتی مردم، اقتصاد بی ثبات و متزلزل را مشاهده می‌کنند و شاهد گرانی‌ها و تبعیض و اختلاس‌ها هستند یا تنگ نظری‌های سیاسی و حذف نیروهای کارآمد را می‌بینند، از نمادهای دینی ـ از جمله حجاب ـ دور می‎شوند و اعتراض خود را با بی تفاوتی یا طغیان علیه این نمادها نشان می‌دهند.»

ناظم‌زاده قمی، از برخورد دوگانه با زنان بدون حجاب نیز انتقاد کرد و گفت: «مسئولان ما از یک سو، بی حجابی و بد حجابی را ناهنجاری می دانند و با آن، برخورد می‌کنند، اما از سوی دیگر، شُل حجابان و بد حجابانِ شرکت کننده در تظاهرات و یا مناسبت‌های مربوط به جمهوری اسلامی را تشویق می‌کنند... این سیاست تبعیض آمیز، امر مبارزه با بی‌حجابی را صوری و مصلحتی و سیاسی جلوه می‌دهد.»

او افزود: این روزها تمام توجه مسئولان حکومت به موضوع حجاب جلب شده، گویی هیچ مشکلی در مملکت وجود ندارد.

از سوی دیگر همزمان با آغاز دور جدید اعمال اجباری حجاب، معترضان با زنده کردن یاد نیکا، مهسا و دیگر جان باختگان اعتراضات به همدیگر درباره پایمال نشدن خون آنها با انتشار هشتگ علیه فراموشی هشدار دادند.

این در حالیست که روز شنبه بسیاری از زنانی که بدون حجاب اجباری به خیابان آمده بودند با یاد مهسا و دیگر کشته‌شدگان اعتراضات از عزم خود برای مقاومت در برابر تلاش حکومت گفتند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: