آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 فروردین ماه 1402 = 27-03 2023

فرانسه؛ خبری بد برای سرکرده جنایتکار سپاه تروریستی پاسداران

گروهی از وکلای ایرانی-فرانسوی در حال آماده شدن برای شکایت از سرکرده سپاه پاسداران در فرانسه هستند. اعضای این گروه امیدوارند که آمران و طراحان جنایات علیه معترضان ایرانی را محاکمه کنند.

به گزارش ایران اینترنشنال، شیرین اردکانی، وکیل مقیم فرانسه که در شش ماه گذشته فعالانه از خیزش انقلابی مردم ایران برای آزادی حمایت کرده است، به لوموند گفته که در پی قتل حکومتی مهسا به فکر تشکیل این گروه افتاده است.

بنابراین گزارش، این گروه از وکلا در حال آماده شدن برای شکایت از پاسدار حسین سلامی به دادستانی پاریس هستند تا او را به خاطر تهدید معترضان ایرانی به مرگ به محاکمه بکشانند.

علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد پیش تر در تجمع اعتراضی ایرانیان در پاریس خطاب به سرکرده سپاه پاسداران گفته بود: قاتل! ما به سراغ تو و دار و دسته‌ات آمده‌ایم.

خانم اردکانی قرار است در پایان ماه مارس درباره سرکوب وحشیانه معترضان در ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی کند.

این در حالیست که پیش‌نویس قطعنامه تمدید مأموریت جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر برای ایران به مدت یک‌سال دیگر به شورای حقوق‌بشر ساز ملل ارائه شده است.

در همین حال فرانسوا اولاند، رئیس جمهور پیشین فرانسه در مصاحبه ای گفته: فشار‌های بین‌المللی بر حکومت ایران کافی نیست و باید دو چندان شود.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: