آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 اسفند ماه 1401 = 08-03 2023

اظهارات شدیداللحن وزیر خارجه آلمان علیه حکومت ایران در بغداد

وزیر امور خارجه آلمان که به بغداد سفر کرده در اظهاراتی شدیداللحن، رژیم ایران را به انجام اقدامات بی ثبات کننده در عراق متهم کرد.

خانم آنالنا بائربوک با متهم کردن رژیم ایران به انجام حملات موشکی به عراق آن را غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت: این حملات هم غیرنظامیان و هم ثبات منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این مقام آلمانی گفت: رژیم ایران با این حملات موشکی نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه به صورتی بی‌پروا و بی‌رحمانه مردمش را سرکوب می‌کند بلکه زندگی انسانی و ثبات منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد تا در قدرت باقی بماند.

وزیر خارجه آلمان که در کنفرانس خبری با همتای عراقی خود حضور داشت گفت: این مسئله برای کل منطقه غیرقابل قبول و خطرناک است.

در همین حال سایت "ئی‌یو‌ ریپورتر" در گزارشی، گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اروپا را یک اقدام عاجل عنوان کرد که بایستی هر چه زودتر از سوی اتحادیه اروپا صورت بگیرد.

جاناتان اسپایر، بنیانگذار و مدیر مرکز گزارش و تحلیل خاورمیانه در این باره گفت: این احساس که چون هنوز فرصتی برای دیپلماسی دارید، شما نباید در را به روی رژیم ایران ببندید و هنوز مقداری عمل‌گرایی وجود دارد که می‌توانید با آن کار کنید... یک «اشتباه بزرگ است...




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: