آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 21 بهمن ماه 1401 = 10-02 2023

سوءاستفاده سپاه از زلزله سوریه برای ارسال سلاح؛ هشدار اسرائیل

یک منبع نظامی اسرائیلی به جمهوری اسلامی هشدار داد اگر تجهیزات و تسلیحات نظامی را زیر پوشش کمک‌های بشردوستانه به مردم زلزله‌زده سوریه به این کشور منتقل کند، بدون تردید پاسخ نظامی قاطعانه‌ای از سوی اسرائیل دریافت خواهد کرد.

این منبع نظامی اسرائیلی به روزنامه سعودی ایلاف گفت که اسرائیل در بحبوحه تلاش‌های امداد و نجات در سوریه، از حمله به هر محموله تسلیحاتی که ایران به سوریه بفرستد، تردید نخواهد کرد.

به گزارش ایران اینترنشنال، این مقام که هویتش فاش نشده همچنین افزود: «داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران قصد دارد از شرایط دشوار سوریه برای ارسال سلاح و تجهیزات به دمشق و حزب‌الله لبنان استفاده کند.»

بر اساس گزارش‌ها، جمهوری اسلامی تاکنون به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه، چندین هواپیمای باری به سوریه فرستاده است.

حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعی تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق نیز مدعی تلاش‌های بشردوستانه در سوریه شده‌اند.

اما به گزارش روزنامه ایلاف، محموله‌های ارسالی شامل سلاح‌هایی بوده که در میان مواد غذایی و سایر کالاها پنهان شده بودند.

جمهوری اسلامی از متحدان منطقه‌ای رژیم بشار اسد است و تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی به سوریه برای مسلح کردن این رژیم و همچنین شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان فرستاده است.اما اسرائیل بارها اعلام کرده که اجازه نخواهد داد چنین انتقالی صورت بگیرد.

چند روز پیش، پهپادها کاروانی از کامیون‌ها را در منطقه تحت نفوذ ایران در شرق سوریه مورد هدف قرار دادند. این حمله بلافاصله پس از عبور کامیون‌ها از عراق به خاک این کشور صورت گرفت.

هنوز مشخص نیست چه کسی پشت حمله به کامیون‌ها در منطقه مرزی البوکمال در استان دیرالزور سوریه است، اما این مناطق تحت کنترل گروەهای مسلح مورد حمایت سپاە پاسداران است.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفت این پهپادها ظاهرا از آن ائتلاف تحت رهبری آمریکا بوده‌اند و افزود در این حمله شش کامیون یخچال‌دار مورد هدف قرار داده اند. این گروه اعلام کرد این حمله تلفات جانی هم برجای گذاشت و آمبولانس‌ها به سرعت به منطقه اعزام شدند.

ماه گذشته، رییس ستاد ارتش اسرائیل، در موضعی کم‌نظیر از جنگ این کشور علیه جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش در سراسر منطقه، اشاره کرد اسرائیل پشت حمله به یک کاروان کامیون در سوریه در ماه نوامبر بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: