آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 بهمن ماه 1401 = 09-02 2023

اوکراین؛ آمار تکاندهنده نیویورک تایمز از هلاکت متجاوزان روسی

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و غربی نوشت که بالغ بر دویست هزار روسی تاکنون در جنگ اوکراین کشته و زخمی شده‌اند.

مقامات ارشد آمریکایی و دیپلمات‌های غربی می‌گویند که این تعداد از رقم یکصد هزار نفری که در نوامبر سال گذشته اعلام شده بود، افزایش یافته است و آن‌ها بر این باورند که تعداد کشته‌ها و زخمی‌های نیروهای روسیه اکنون به دویست هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین هفته گذشته هشتادمین سالگرد پیروزی شوروی بر آلمان نازی در نبرد استالینگراد را جشن گرفت و از این نبرد به عنوان توجیهی برای تجاوز خود در اوکراین یاد کرد.

پوتین با انتقاد از آلمان دموکراتیک به دلیل کمک های نظامی به اوکراین گفت: «متأسفانه می‌بینیم که ایدئولوژی نازیسم در شکل و مظهر مدرن خود دوباره به طور مستقیم امنیت کشور ما را تهدید می‌کند».

این در حالیست که رئیس‌ جمهوری اوکراین امروز برای دیدار با رهبران اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده است و احتمالا از مقر ناتو نیز دیدار خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، زلنسکی در حالی در اجلاس سران اروپا حاضر می‌شود که در روز‌های گذشته تقاضای خود را از مقامات اروپایی برای ارسال جنگنده و تسلیحات سنگین به کی‌یف شدت بخشیده است.

رئیس جمهور اوکراین گفته: هرچه زودتر سلاح‌های دوربرد سنگین تحویل بگیریم و خلبان‌های ما هواپیماهای مدرن دریافت کنند، تجاوز روسیه سریع‌تر پایان خواهد یافت.

اوکراین اروپاست و آینده ملت اوکراین در اتحادیه اروپاست

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا، در سخنرانی افتتاحیه خود پیش از سخنرانی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین شجاعت این کشور را ستود و گفت اوکراین برای «ارزش‌های اروپایی» در حال مبارزه است.

خانم متسولا از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا اوکراین را با «سریع‌ترین روند ممکن الحاق» در جمع اتحادیه بپذیرند. وی همچنین از سران اروپایی تقاضا کرد بودجه لازم برای بازسازی اوکراین و همینطور سلاح‌های سنگین بیشتر برای دفع تهاجم روسیه، از جمله «سامانه‌های دوربرد و جت‌های جنگنده» را برای این کشور تامین کنند.

خانم متسولا اضافه کرد: «پاسخ ما باید متناسب با تهدید باشد و تهدید فعلی حیاتی است. ما تا هر زمان که لازم باشد با اوکراین خواهیم بود.»





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: