آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 آبان ماه 1401 = 09-11 2022

رژیم ایران آدم شدنی نیست و لایق هیچ چیزی از جهان متمدن نیست

فعلا بر موضوع همکاری حکومت ایران با روسیه متمرکزیم نه توافق برجام

در پی افزایش انتقادات از رابرت مالی، نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران، یک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواهان برکناری وی و توقف مذاکرات برجام شد.

پت فالون، در نامه‌ای چهار صفحه‌ای که وب‌سایت «واشینگتن فری بیکن» آن را بازتاب داده، به طیف گسترده‌ای از رفتارهای جمهوری اسلامی پرداخته و گفته است: رهبری حکومت ایران «اصلاح‌پذیر نبوده و لایق هیچ چیزی از جهان متمدن نیست.»

او گفته است ایالات متحده باید با توجه به «کردارها پیش برود، نه لفاظی‌های توخالی؛ رئیس جمهور جو بایدن باید راب مالی را برکنار و مذاکرات در مورد احیای توافق هسته‌ای ایران یا توافقی کمتر از آن را برای همیشه متوقف کند».

این گزارش می‌افزاید آقای مالی تحت «فشار فزاینده‌ای» برای استعفا قرار دارد، چرا که اعضای کنگره و گروه‌های فعال حقوق بشری ایرانی‌ آمریکایی، «اعتماد» خود را به توانایی او در حمایت از جنبش اعتراضی که تهدیدی برای سرنگونی جمهوری اسلامی است، از دست داده‌اند.

به گزارش رادیو فردا، انتقادات از آقای مالی از زمان انتشار پیام توئیتری‌اش با این مضمون که معترضان «برای درخواست رعایت و احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر از سوی حکومت‌شان» وارد خیابان‌ها شده‌اند، افزایش یافت.

توییت آقای مالی در شبکه‌های اجتماعی این‌گونه تفسیر شد که او خواسته مردم را تغییر رفتار حکومت ایران می‌داند و نه تغییر خود حکومت.

فعلا بر موضوع همکاری تهران با مسکو متمرکزیم نه توافق برجام

به گزارش ایسنا، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در بخشی از گفت‌وگو با کریستین امان‌پور، خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان که مشروح آن در وبگاه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره ادعای فروش پهپادها و موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین و درخواست کمک ایران از روسیه برای کمک به برنامه هسته‌ای آن گفت: ارائه این پهپادها از سوی ایران به روسیه، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

گرینفیلد در ادامه با اعلام به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، گفت: ما به دنبال مطرح و بررسی کردن این موضوع در شورای امنیت هستیم و از دبیرکل خواسته‌ایم که طبق قطعنامه ۲۲۳۱، درباره فعالیت‌هایی که ایران با روسیه انجام می‌دهد، تحقیقات به عمل بیاید. پهپادهایی که آن‌ها[ایران] می‌دهند، زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین را مورد حمله قرار می‌دهند و این غیرقابل قبول است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه گفت‌وگو با امان‌پور، در پاسخ به این که با توجه به تصمیم اتحادیه اروپا برای بررسی اعمال تحریم علیه نمایندگان مجلس ایران که خواستار «مجازات سخت» علیه معترضان شده‌اند، شورای امنیت در صورت انجام شدن این کار چه اقدامی خواهد کرد، با اشاره به برگزاری نشست غیررسمی در شورای امنیت درباره اتفاقات اخیر ایران، گفت: ما شورای امنیت و برخی از کشورهای عضو سازمان ملل را در جلسه‌ای گرد هم آوردیم تا واقعا درباره آن‌چه در ایران رخ می‌دهد، بحث کنیم و حمایت‌مان از زنان ایران را اعلام کنیم. من فکر می‌کنم ایرانی‌ها آن را به وضوح شنیدند. ما به مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت در نیویورک ادامه خواهیم داد تا ایران حملات علیه زنان در ایران را متوقف کند.

او در پاسخ به خبرنگار سی‌ان‌ان که گفت، پس این کار توافق هسته‌ای را در حال حاضر از روی میز مذاکرات کنار می‌گذارد، گفت: ما در حال حاضر روی عملکردشان در زمینه زنان و تدارکاتی که برای روسیه جهت حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین انجام می‌دهند، متمرکز هستیم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: