آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 آبان ماه 1401 = 31-10 2022

سواستفاده رژیم از نام و تصویر افراد خوشنام برای توجیه جنایاتش

دختر جانبار جنگ: از نام پدرم برای سرکوب مردم کشورم استفاده نکنید

در آستانه اجرای نمایشی از بهرام بیضایی به کارگردانی گلاب آدینه در تهران، بیضایی با ارسال پیامی خواست تصویر او در تبلیغات این اجرا استفاده نشود.

بهرام بیضایی در پیام خود که به رادیو فردا رسید، نوشت: «از نامم فقط و فقط جز به‌عنوان نویسندهٔ نمایشنامه نامی نبرید که به نفع مردم‌کشان تمام شود!»

گلاب آدینه که از ماه‌ها پیش مشغول تمرین و آماده‌سازی این نمایشنامه برای اجرا بود، دیروز با انتشار ویدئویی در ایسنتاگرامش شروع فروش بلیت این نمایش را هم اعلام کرد.

این در حالی است که او پیش تر از بازداشت علیرضا عموزاد، یک مدیرصحنه نمایش، خبر داد و نوشته بود: «مديرصحنه عزيز ما در نمايش "بانوى محبوب من" نزدیک به چهل روز است كه در بند است .آيا كافى نيست؟»

خانم آدینه همچنین خطاب به عموزاد اضافه کرده بود: «سلام ما را به بقيه همكاران‌مان كه اسير هستند، برسان».

اجرای نمایش گلاب آدینه در عین حال خشم شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را هم برانگیخته است. آن‌ها می‌گویند هرگونه فعالیت هنری که به‌صورت رسمی و با مجوز دولتی انجام شود، بی‌اعتنایی به اعتراضات مردم تلقی می‌شود.

از نام پدرم برای سرکوب مردم کشورم استفاده نکنید

آسیه باکری فرزند حمید باکری از فرماندهان کشته شده ایران در زمان جنگ با عراق، گفته است «از نام پدرم برای سرکوب مردم کشورم استفاده نکنید».

به گزارش بی بی سی، خانم باکری با انتشار عکس پوستری در یکی از خیابان های ایرانی که حاوی تصاویری چهره‌های مورد تایید حکومت است و در آن نوسته «شهدا نگاه می کنند»، در اینستاگرام خود نوشته است: «من به اندازه سهم یتیمی خود مدعی‌ام، مدعی خون پدرم که چه کردید آقایان؟ بعد از رفتن آن جان‌های عزیز چه کردید؟ چرا امروز مشروعیت داخلی شما تا این حد زیر سوال رفته؟»

او خطاب به حکومت ایران نوشته «سال ها گفتید امنیت، امنیت، چرا حتی در تامین امنیت شاهچراغ هم ناتوانید؟ این پوستر را از در و دیوار شهر پایین بیاورید و در خانه‌های خود آویزان کنید هرچند بعید می‌دانم این چشمان شما را بیدار کند».

حمید باکری پدر آسیه باکری در سال ۱۳۶۲ در منطقه جنگی در درگیری با عراق کشته شد و پیکر او هرگز به ایران بازنگشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: