آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 آبان ماه 1401 = 30-10 2022

فیلم؛ تحلیلگر آمریکايی: چرا "نظام" نتوانسته قیام را متوقف کند؟

بی‌اعتنا به تهدید فرمانده سپاه پاسداران که «دیگر به خیابان نیایید»، اعتراض‌ها در شهرها و دانشگاه‌های ایران ادامه دارد. در میان خشونت و سرکوب گسترده، نمایندگان مجلس خامنه ای «افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروی انتظامی و نیروهای مسلح» را تصویب کردند. این در حالیست که فرمانده سپاه خراسان جنوبی هشدار داده که «اگر اعتراضات ادامه یابد، اوضاع از دست ما خارج خواهد شد» و دولت رئیسی با نگرانی از بازتاب اعتراض‌ها و خشونت عریان، وزارت خارجه را مامور پیشگیری از مشکلات احتمالی در جام جهانی قطر کرده است.

تلاش سپاه برای تخریب چهره خواننده مردمی با خبر دروغ

خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج صبح امروز از بازداشت توماج صالحی، خواننده رپ خبر داد و ادعا کرد که او «حین خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور» دستگیر شده است. اما منابع نزدیک به او گفته‌اند که توماج به هیچ وجه قصد خروج از کشور رو نداشته و در چهارمحال و بختیاری (جایی که اصالتاً به اونجا تعلق داره) دستگیر شده است. عکسی هم که از این خواننده رپ منتشر شده که در خودرو، چشم‌های او را بسته‌اند، مربوط به یکی از کلیپ‌های سال گذشته اوست.

گزارش زیر اشاره ای دارد به این موضوع و همچنین تحلیل یک روزنامه نگار باسابقه آمریکايی. کارل ویک، دبیر مجله تایم، نگاهی دارد به فشارهای نامتمرکزی که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را به دردسر انداخته. او در این تحلیل چالش‌های سرکوبگران را در مقابله با اعتراضات سراسری بررسی می‌کند و راه‌کارهای نامتعارف‌شان را که به گفته او «بوی درماندگی و کمبودِ نفر می‌دهد. با نگاهی به ماموران خالکوبی‌دار و نقاب‌پوش...




www.youtube.com/watch?v=CE2I3f-Pf1g

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: