آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 آبان ماه 1401 = 23-10 2022

فیلم؛ درگیری مجدد دانشجویان با مزدوران بسیجی دانشگاه شریف

یک روز بعد از ورود دختران دانشجو به سالن غذاخوری پسران در دانشگاه شریف، بسیجیان این دانشگاه تجمعی در اعتراض به این حرکت برگزار کردند که باز هم با اعتراض و شعار دانشجویان دیگر علیه آنها روبرو شد. (فیلم زیر)

خبرگزاری ایرنا نوشته است که بسیجیان در تجمع خود «در محکومیت هتاکی‌های اخیر» و «در دفاع از ولایت فقیه» شعار داده‌اند. این خبرگزاری اشاره‌ای به تجمع معترضان به حکومت نکرده که در آن از جمله شعار می‌دهند «بسیجی جیره‌خور، آخرشه خوب بخور».

معترضان دختر و پسر تلاش کردند بار دیگر با هم وارد سلف دانشگاه شوند اما حراست درهای سالن غذاخوری را بست و اجازه ورود به آن را نداد.

یکی از حاضران در تجمع‌ به بی‌بی‌سی فارسی گفت که دانشجوهای معترض شیشه‌های سلف را شکستند، ولی بسیجی‌ های داخل سالن مانع ورود پسران و دختران دانشجو به سلف شدند.

دانشگاه شریف سه هفته پیش صحنه یورش نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها به دانشجویان هم‌زمان با محاصره دانشگاه و بازداشت گسترده دانشجویان بود.

صبح امروز یکشنبه اول آبان محمد ملانوری، یکی از دانشجویان شریف که در جلسه تریبون آزاد روز شنبه به ریاست دانشگاه انتقاد کرد بود بازداشت شد.

به گزارش شورای صنفی دانشجویان ایران،‌ ابتدا ماموران حراست به دستور رئیس دانشگاه «مانع ورود او به دانشگاه شدند و بعد حراست دانشگاه با پلیس امنیت تماس گرفته و آنها آقای ملانوری را بازداشت کردند.»

دیروز در دانشگاه شریف تهران برنامه «تریبون آزاد» برگزار شد و در حالی که رئیس دانشگاه حاضر بود دانشجویان انتقادات تندی را به شرایط کنونی ایران، سرکوب معترضان و دانشجویان مطرح کردند. دختران دانشجو بدون حجاب در این برنامه شرکت کرده بودند.

تحصن معلمان در اعتراض به کشتن و بازداشت دانش‌آموزان و معلمان

گروهی از معلمان در بعضی شهرهای ایران در محکومیت کشتن و بازداشت‌ دانش‌آموزان و معلمان، با حضور در مدارس و خودداری از تشکیل کلاس‌های درس، تحصن اعتراضی کرده‌اند.

تصاویری از مدارس شهرهای سقز، و مریوان منتشر شده که نشان می‌دهد گروهی از معلمان اعتصاب کرده‌اند.

پیشتر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به «سرکوب سیستماتیک معلمان، دانش‌آموزان و مردم» و با اشاره به آنچه که «تعرض» نیروهای نظامی، امنیتی و لباس‌شخصی به حریم مدارس و فضاهای آموزشی خواندند،‌ برای روز یکشنبه ۱ و دوشنبه‌ ۲ آبان دعوت به تحصن کرد.




www.youtube.com/watch?v=MP1BFgv7lo4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



بهرام October 23, 2022 01:41 PM

به نظر من بهتر است که دانشجویان دانشگاهها از خانه غذای خود را بیاورند و یا غذا را از بیرون دانشگاه تهیه کنند و در بیرون یا حیاط دانشگاه با هم غذا بخورند و بگذارند که سلف غذاخوری دانشگاه فقط برای بسیجی ها غذا درست کند یعنی تحریم کامل غذا خوری و کلاسهای درس تا ببینیم که آینده این زندگی که درست کرده اند به کجا میرسد
نظام بچه کش بزودی سرنگون است و این نفسهای آخر این نظام است که مردم ایران را جلوی یک مشت بسیجی که طرفدار دزدی های تریلیاردی علی خامنه ای و دوستانش انجام میدهند هستند چون خود این بسیجی ها در این دزدیها سهیم هستند و از کنار این دزدی های کلان میلیون میلیون خرده ریز جمع میکنند و هم دانشگاه برای این بسیجی ها مجانی است و هم غذاخوری بعلاوه سهمیه ماشین کارخانه ای و دیگر مزایا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: