آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 آبان ماه 1401 = 23-10 2022

فیلم؛ واکنش آمریکا به تظاهرات همبستگی ایرانیان خارج از کشور

یک مقام ارشد وزیر خارجه آمریکا تظاهرات در واشنگتن و لس‌آنجلس را «بیانیه قدرتمندی در همبستگی» با مردم ایران خواند

وندی شرمن،‌ معاون وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به تجمعات گسترده ایرانیان در آمریکا گفت: «زنان و همه مردم ایران سزاوار این هستند که از حق آزادی بیان و برگزار تجمعات مسالمت‌آمیز بدون ترس و رو به رو شدن با خشونت، برخوردار شوند.»

او در توییتی با اشاره به تظاهرات ایرانیان نوشت: «امروز آمریکایی‌ها از واشنگتن تا لس‌آنجلس بیانیه قدرتمندی در همبستگی با مردم ایران دادند.» (فیلم زیر)

به گزارش بی بی سی، دیشب بعد از برگزاری تجمع بزرگ برلین در بسیاری از شهرهای جهان از جمله در مقابل کاخ سفید در شهر واشنگتن تظاهراتی در همبستگی با اعتراضات در ایران برگزار شد.

به گفته شاهدان تظاهرات دیشب ایرانیان تا کاخ سفید «شلوغ‌ترین تجمع واشنگتن در پنج هفته گذشته» بوده است.

تجمع گسترده ایرانیان در آمریکا و کانادا

یورونیوز هم گزارش داد: هزاران نفر از ایرانیان مقیم آمریکا، شامگاه روز شنبه ۲۲ اکتبر در شهرهای واشنگتن و لس‌آنجلس این کشور در همبستگی با معترضان داخل کشور راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، راهپیمایی هزاران نفر از ایرانیان در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده از National Mall شروع و به کاخ سفید ختم شد. آن‌ها با شعارهایی همچون «زن، زندگی، آزادی» و«مرگ بر دیکتاتور» حمایت خود از جنبش اعتراضی در ایران را ابراز کردند.

به گزارش اسوشیتد پرس، ایرانیان در مرکز شهر لس‌آنجلس با اهتزاز صدها پرچم ایران در همبستگی با جنبش اعتراضی ایران شعار دادند و خواستار سرنگونی حکومت ایران شدند.

هزاران نفر از ایرانیان مقیم کانادا نیز شامگاه روز گذشته در هبستگی با معترضان داخل ایران در شهرهای تورنتو و مونترآل تجمع کردند و شعار سردادند.




www.youtube.com/watch?v=vNL0l8ESvG0

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: