آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 مهر ماه 1401 = 21-10 2022

ارزیابی مهم؛ علیرغم سرکوب وحشیانه اعتراضات ایران ادامه دارد

شبکه خبری یورونیوز امروز در گزارشی از وضعیت ایران گفت: پس از گذشت ۵ هفته همچنان اعتراضات سراسری در این کشور ادامه دارد و گزارش‌هاش منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که با وجود سرکوب گسترده معترضان، تجمعات اعتراضی هرچند به صورت پراکنده‌تر اما ادامه دارد.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد شب گذشته تجمعاتی در شهرهای تهران، کرمانشاه، اصفهان و مهاباد برگزار شده است.

اختلال در دسترسی به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در ایران همچنان ادامه دارند و کاربران بدون داشتن فیلترشکن امکان دسترسی به بسیاری از وب‌سایت‌ها را ندارند.

از سوی دیگر واکنش‌های بین‌المللی نسبت به سرکوب گسترده معترضان از سوی کشورهای مختلف دنبال می‌شود. سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از قطع اینترنت و خشونت‌هایی که جمهوری اسلامی نسبت به مردم در پیش گرفته انتقاد و وزارت امور خارجه ایرلند هم سفیر ایران در دوبلین را احضار کرد.

گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی نیز درخواست حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی را به فیفا ارسال کرده‌اند اما فدراسیون فوتبال ایران می گوید توجهی به این صحبت‌ها ندارد.

وزارت امور خارجه آمریکا هم می‌گوید حصول توافق بر سر احیای برجام دیگر محتمل نیست و تمرکز واشنگتن در حال حاضر بر «اعتراضات مردم شجاع ایران» است.

کانادا: وظیفه داریم صدای زنان ایرانی را تقویت کنیم

وزیر خارجه کانادا که میزبان نشست مجازی وزرای خارجه زن جهان برای گفت‌وگو درباره اعتراضات ایران بود، از همتایان خود خواست تا از معترضان در ایران حمایت کنند.

ملانی جولی در این نشست گفت: «زنان جوان به ویژه سرکوب و نابرابری ساختاری جنسیتی در ایران را به چالش می‌کشند و آنان این کار را در حالی که در معرض خطر بزرگی قرار می‌گیرند، انجام می‌دهند.»

او افزود: «زن ایرانی به روشنی سخن می‌گوید. آنان دیگر دیدگاه حکومت درباره نقش زنان در جامعه را و اینکه زنان چگونه باید لباس بپوشند و رفتار کنند، تحمل نخواهند کرد.»

آمریکا به حمایت از معترضان در ایران ادامه خواهد داد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که دولت جو بایدن به صراحت موضع خود را در مورد رعایت حقوق بشر و حق آزادی بیان و اعتراض مسالمت‌آمیز در ایران بیان کرده و تأکید دارد که شهروندان ایران باید بتوانند به دور از هراس از انتقام و روبه‌رو شدن با خشونت حکومت، حق اعتراض داشته باشند.

به گزارش رادیو فردا، جان کربی تأکید کرد که دولت بایدن «بی هیچ محذوریت» به حمایت از اعتراضات مسالمت‌آمیز ایران ادامه می‌دهد و در جستجوی راهکارهایی برای «پاسخگو کردن» حکومت ایران خواهد بود.

از زمان شکل‌گیری اعتراضات سراسری اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، چندین بار در حمایت از معترضان و محکومیت سرکوب اعتراض‌ها در ایران موضع‌گیری کرده و از جمله گفته است که نه خشونت جمهوری اسلامی، بلکه شهامت دختران و زنان ایران او را شگفت‌زده کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: