آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 مهر ماه 1401 = 20-10 2022

فیلم؛ شاهزاده رضا پهلوی: چرخشی سریع در مواضع دولت آمریکا

شاهزاده رضا پهلوی روز پنج‌شنبه ۲۸ مهر بر ضرورت تشکیل یک «دولت موقت تکثرگرا» در دوران گذار از حکومت جمهوری اسلامی تاکید و تصریح کرد که او شخصاً خواهان ایفای نقش سیاسی در آینده ایران نیست و از هیچ حزب و سازمانی هم حمایت نمی‌کند. (فیلم زیر)

به گزارش رادیو فردا، ولیعهد پیشین ایران که در یک کنفرانس خبری در واشینگتن سخن می‌گفت افزود که دولت موقت باید اقداماتی چون تضمین آزادی‌ها و حقوق مردم، حل مشکلات معیشتی مردم، تنظیم سیاست خارجی برای تامین منافع ایران و برگزاری همه‌پرسی را انجام دهد.

او با بیان این‌که «تنها به یک حکومت سکولار دموکراتیک» باور دارد و برای خود «هیچ نقش حکومتی» در نظر ندارد، گفت: «تنها هدف ما رسیدن به روزی است که مردم آزادانه پای صندوق رای بروند».

شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد: «روزی می‌رسد که پیکان قدرت از دست رژیم خارج خواهد شد و از هم‌اکنون باید برای آن آماده باشیم. روشن است که دولتِ موقت جایگزین، پیش از هر چیزی، باید حقانیت و مقبولیت داشته باشد».

او همچنین گفت: «خوشحالم که تاکید من در سال‌های اخیر برای جانشین کردن فردمحوری با سیستم‌محوری در صحنه سیاسی ایران از سوی شما پذیرفته شد و در مسیر عملی شدن قرار دارد».

شاهزاده رضا پهلوی افزود که نسل جدید، مدیریت مهارت‌های غیرمتمرکز را پذیرفته است و نیاز به رهبری متمرکز و فردی ندارد.

ولیعهد پیشین ایران با اشاره به سخنرانی قبلی خود در روز ۱۳ خرداد امسال، بار دیگر یادآوری کرد که «بزرگ‌ترین اپوزیسیون و آلترناتیو» جمهوری اسلامی را «ملت ایران» می‌داند.

او در پاسخ تلویحی به برخی نگرانی‌های مطرح شده در این سال‌ها در مورد حضور خود در چشم‌انداز سیاست آتی ایران گفت: «تنها خواسته‌ی من تشکیل یک نظام دموکراتیک در ایران است، فارغ از این‌که نوع آن چه باشد».

ولیعهد پیشین ایران افزود که آن‌چه برای او اهمیت دارد، «پیروزی حاکمیت مردم است».

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، با تداوم دور جدید اعتراضات مردمی در سراسر ایران، دولت آمریکا «چرخشی سریع در مواضع خود نسبت به ایران داشته است» که از نتایج اولیه «همبستگی و اتحاد» ایرانیان داخل و خارج از کشور است.




www.youtube.com/watch?v=bPL7tEBjzVk

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



امیرارشادی October 20, 2022 06:50 PM

عالیجناب پهلوی سوم
ملت ایران سابقه وکارنامه درخشان رضا شاه بزرگ و آریامهر را دارد
بنابر این بدون شک وتردید فردی شایسته تر از شما وجود ندارد اگر تردید کنید بازهم ملت اسیر شیادان میشوند
بطور قطع ملت در انتظار دیدار مادر ایران شهبانوی گرامی و شما میباشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسربن October 20, 2022 07:59 PM

یکی از بهترین سخنرانی و کنفرانس های مطبوعاتی بود، واقعا دست مریزاد، من که داشتم ازش نا امید میشدم ولی حالا برق امید رو در دل همه از جمله اشنیایان در ایران روشن کردن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: