آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 مهر ماه 1401 = 25-09 2022

پاسخ کاخ سفید به خامنه ای: یک قدم هم عقب‌نشینی نمی‌کنیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تلویحا گفت: که دولت کنونی آمریکا در قبال اعتراضات ایران، از اشتباه دولت پیشین باراک اوباما به اعتراضات سراسری سال ۸۸ درس گرفته است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که آمریکا «در دهه‌های گذشته لزوما سابقه درخشانی در پیش‌بینی دقیق این موضوع نداشته‌‎ که چه زمانی اعتراض‌ها به تحول سیاسی منجر می‌شود».

آقای سالیوان گفت «امروز هم من نمی‌توانم دقیقا این مسئله را پیش‌بینی کنم. آنچه می‌توانم بگویم این است که آنها (معترضان) بازتاب‌دهنده باوری عمیق و گسترده در میان جمعیت داخل ایران، شهروندان خارج از کشور و زنان ایرانی هستند که سزاوار کسب جایگاه و حقوق خود هستند.»

او درباره چشم‌انداز توافق برجام در چینی شرایطی گفت: «این واقعیت که ما در حال مذاکره هسته‌ای هستیم، به هیچ وجه تاثیری در حمایت ما از مردم ایران نخواهد داشت. ما در دفاع و حمایت از حقوق زنان و شهروندان ایران یک قدم هم عقب‌نشینی نمی‌کنیم.»

به گزارش بی بی سی، هم‌زمان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی از «رویکرد مداخله‌گرانه آمریکا در امور ایران و منطقه و از جمله اقدامات تحریک‌آمیز در همراهی با آشوب‌گران» به شدت انتقاد کرده و آن را «در تعارض آشکار با پیام‌های مکرر دیپلماتیک کاخ سفید به ایران در مورد ضرورت توافق و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه» خوانده است.

اعلام همبستگی برای توقف گلوله‌ها کافی نیست

شاهزاده رضا پهلوی در توییتی درباره اعتراض‌های ایران خطاب به جامعه جهانی نوشت «حمایت از مردم ایران باید با انزوای سرکوبگر آنها، جمهوری اسلامی، همراه شود. اعلام همبستگی ارزشمند است اما برای متوقف کردن گلوله‌هایی که جوانان ایران را می‌کشد، کافی نیست. روشن کنید که این رژیم شرور و متحدانش هیچ جا مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و پذیرفته نمی‌شوند.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: