آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 24 شهریور ماه 1401 = 15-09 2022

مسیر دوچرخه‌سواری برای جلوگیری از استفاده زنان جمع‌ شد

شهرداری مسیرهای دوچرخه‌سواری اصفهان را «برای جلوگیری از استفاده زنان» جمع‌ کرد

در پی افزایش فشارها، شهرداری اصفهان شبانه اقدام به جمع‌آوری مسیرهای دوچرخه‌سواری در این شهر کرده است.

به گزارش روزنامه «هم‌میهن»، این اقدام به دلیل «فشارهای سیاسی»، «به‌ویژه در مخالفت با گسترش دوچرخه‌سواری زنان» از سوی «بعضی از اعضای شورای شهر و فشارهای بیرونی» انجام شده است.

بر اساس این گزارش به نقل از منابع آگاه، مهران زینلیان، معاون استانداری اصفهان، در نامه‌ای به علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در تاریخ ششم تیر «برچیدن و حذف هرگونه مسیر دوچرخه‌سواری» را ممنوع کرده بود، اما شهرداری جدید اصفهان با بی‌توجهی به این ‌نامه، مسیرهای دوچرخه‌سواری را «شبانه جمع‌آوری کرده» است.

در واکنش به انتشار این خبر، معاون شهردار اصفهان و یکی از اعضای شورای این شهر ضمن تایید جمع‌آوری حدود پنج‌ کیلومتر از مسیر دوچرخه‌سواری از سوی شهرداری، دلایل سیاسی به‌ویژه دوچرخه‌سواری زنان را رد کرده‌اند.

اما در همین حال روزنامه هم‌میهن به نقل از یک منبع آگاه در شهرداری گفت که این تصمیم با «ابلاغ بعضی نهادهای غیرشهری مانند نهاد نماز جمعه به شورای شهر اصفهان و با حمایت اعضای این شورا، عملیاتی شده است».

دوچرخه‌سواری زنان یکی از موضوع‌های مناقشه‌آمیز در چهار دهه گذشته در ایران بوده و همواره با انتقاد گسترده‌ای از سوی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی همراه بوده است.

از جمله محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در اظهارات اخیر خود شرط دوچرخه‌سواری زنان را «تحریک‌آمیز نبودن» و «پوشیدن لباس گشاد» عنوان کرده و گفته است: «اگر مانند چند سال پیش در اصفهان، زنان بدون‌‌ حجاب، با اندام و موهای معلوم، به جلب ‌نظر جوانان و مردان بپردازند، درست نیست که سوار دوچرخه شوند.» رادیو فردا





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: