آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 23 شهریور ماه 1401 = 14-09 2022

فیلم؛ جشنواره ونیز: واکنش رسانه‌ سپاه به سکوت سینماگران ایرانی

سکوت هنرمندان ایرانی شرکت کننده در جشنواره‌های جهانی مشارکت در جنایت است و خيانت به هنرمندان زندانی!

فیلم زیر: گفت‌وگو با مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌گار و فعال حقوق بشر

در حالی که سکوت هنرمندان ایرانی حاضر در جشنواره سینمایی ونیز درباره همکاران دربندشان در ایران انتقادهایی شدید را برانگیخته، رسانه وابسته به سپاه پاسداران از این سکوت تمجید کرده‌ و همزمان خبرگزاری دولت ابراهیم رئیسی بار دیگر سینماگران معترض را تهدید کرده است.

خبرگزاری تسنیم روز چهارشنبه، ۲۳ شهريور، در یادداشتی با عکسی از هومن سیدی، لیلا حاتمی و محسن تنابنده نوشت که «زیرکی و هوشیاری برخی از هنرمندان کشورمان» موجب «شکست پروژه‌های سیاسی در جشنواره‌ ونیز» شد.

این خبرگزاری متعلق به سپاه پاسداران بدون نام بردن از رادیوفردا، خبرنگار این رسانه در جشنواره ونیز را «غرض‌ورز» توصیف کرد و نوشت: «جواب نوید محمدزاده به یک خبرنگار غرض‌ورز به‌خوبی نشان داد که او حواسی جمع و دقتی کافی برای پاسخ‌دهی‌ درست و دقیق در چنته دارد.»

خبرنگار رادیوفردا در نشست رسانه‌ای فیلم «شب، داخلی، دیوار» در جشنواره فیلم ونیز از نوید محمدزاده، بازیگر این فیلم، درباره صحت ایجاد محدودیت‌ کاری برای او توسط مقام‌های رسمی وزارت ارشاد پرسید، و آقای محمدزاده هم پاسخ داد که «هنوز چیزی به صورت رسمی به او گفته نشده و مشغول بازی در سریالی است».

مراسم اختتامیه هفتاد و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز شامگاه شنبه هفته جاری برگزار شد و در بخش مسابقه، فیلم «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی جایزه ویژه داوران جشنواره را از آن خود کرد.

آقای پناهی اکنون در زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت شش سال زندان است که به اتهام «تبليغ عليه نظام» صادر شده است.

مسئولان جشنواره ونيز به نشانه همبستگی با آقای پناهی يک صندلی خالی به او اختصاص دادند.

سکوت سینماگران ایرانی حاضر در این جشنواره درباره وضعیت همکاران‌شان در ایران انتقادهایی را به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

از جمله گلشیفته فراهانی، بازیگر مطرح ایرانی ساکن خارج از کشور، درباره عدم حمایت سینماگران ایرانی از همکاران دربندشان نوشت: «سینماگران درون ایران آخرین افرادى هستند كه پشت سینماگران دیگر می‌ایستند.»

او با اشاره به یک تجربه خود در این زمینه افزود: «بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان دادگاه امنیت ملى، آن قدر به من احساس گناه ندادند كه گروه حاضر [فیلم] درباره الى در جشنواره برلین سال ٢٠٠٩.»




www.youtube.com/watch?v=fTYQnVF1D8w

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



ایرانیان September 15, 2022 09:00 AM

دستمالچی هایی مثل محسن تابنده و مهران مدیری دلقک رژیم روی خون جوانان این مرز و بوم قدم برمیدارند و فکر میکنند روی فرش قرمز راه میروند تهیه کننده و کارگردان مجموعه پایتخت که زن و شوهر هم هستند به اقرار صریح خود همیشه با هماهنگی قاسم سلیمانی کتلت و ارشاد آن کودک کش در ایران و عراق و سوریه به مسائل اثر گذار به نفع جمهوری دزدان و اشغالگران حاکم در ایران میپردازند سرچ کوچکی در اینتر نت کنید تا حقیقت این امر باورمان شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: