آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 شهریور ماه 1401 = 07-09 2022

برجام؛ سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: هنوز به جایی نرسیدیم

در حالی که پیش از این رسانه‌های اسرائیل از ارزیابی‌های وزارت خارجه این کشور و موساد درباره احتمال امضای توافق برجام خبر داده بودند، تایمز اسرائیل اعلام کرد که این توافق در آینده نزدیک امضا نخواهد شد.

تایمز اسرائیل، به نقل از سایت زمان یسرائل، خبر داد که مقام‌های آمریکا به یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل گفته‌اند توافق اتمی جدید با ایران از روی میز برداشته شده و در آینده نزدیک امضا نخواهد شد.

هنوز به جایی نرسیدیم

با ادامه وضعیت ناروشن مسئله احیای توافق هسته‌ای با ایران، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور در این باره گفت که شکاف‌ها همچنان باقی است و تا رسیدن به توافق هنوز کار زیادی باقی مانده است.

جان کربی که در یک جلسه توجیهی سخن می‌گفت درباره وضعیت مذاکرات با ایران توضیح داد: «کافی است که بگوییم هنوز شکاف‌هایی وجود دارد و ما هنوز به جایی نرسیده‌ایم.»

او افزود: «این بدان معنا نیست که تعهد ما به توافق کمتر شده یا دیگر نخواسته باشیم که کار به انجام برسد. ما می‌خواهیم که به نتیچه برسیم، اما هنوز کار زیادی برای دیپلمات‌های ما وجود دارد.»

به گزارش رادیو فردا، تأکید تازه آقای کربی بر باقی ماندن مسائل زیاد بر سر راه احیای برجام درحالی است که او روز یکشنبه گذشته گفته بود که به دلیل چشم‌پوشی تهران از بعضی از خواسته‌هایش، اکنون ایران و آمریکا از «چند هفته پیش» به توافق نزدیک‌تر شده‌اند.

جمهوری اسلامی بارها خواستار آن شده که همزمان با توافق احیای برجام، پرونده تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مواد هسته‌ای و سایت‌های اعلام نشده ایران بسته شود.

این در حالی است که واشینگتن هشدار داده است که تهران نباید موضوع تحقیقات آژانس از مواد هسته‌ای و مکان‌های اعلام‌نشده خود را به توافق احتمالی احیای برجام گره بزند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: