آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 13 شهریور ماه 1401 = 04-09 2022

ممانعت از تحصیل؛ خودسوزی دختر ۱۶ ساله در مریوان

خبرگزاری هرانا – یک دختر نوجوان ۱۶ ساله در شهرستان مریوان، به دلیل ممانعت خانواده با ادامه تحصیل وی دست به خودسوزی زد. این نوجوان پس از این اقدام به بیمارستانی در سنندج منتقل شده و پس از سه روز به دلیل شدت جراحات و سوختگی بالای ۸۰ درصد جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱، یک دختر نوجوان در شهرستان مریوان دست به خودسوزی زد.

هویت این نوجوان “شیوه زارعی، ۱۶ ساله و اهل روستای ده بنیاد از توابع بخش سرشیو شهرستان مریوان” توسط هرانا احراز شده است.
این نوجوان به دلیل ممانعت خانواده با ادامه تحصیل وی دست به خودسوزی زده و بر اثر شدت آسیب های وارده جان خود را از دست داده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “شیوه زارعی به دلیل اینکه خانواده اش با ادامه تحصیل وی مخالفت می‌کنند در پشت بام منزلشان دست به خودسوزی می‌زند. پس از آن به بیمارستانی در سنندج منتقل میشود اما به دلیل سوختگی بالای ۸۰ درصد پس از سه روز جان خود را ازدست می‌دهد.”

این منبع مطلع افزود: “در روستای ده بنیاد که محل زندگی این نوجوان است در مقطع دبیرستان مدرسه وجود ندارد و دانش آموزان این روستا ناچار هستند برای ادامه تحصیل به خوابگاه های شبانه روزی که در دهستان های نزدیک مریوان و یا خود شهر مریوان وجود دارد مراجعه کنند.”




بهرام September 4, 2022 04:44 PM

زمان آن فرا رسیده که خانواده های کرد و بلوچ و عرب همانگونه که از زنان و دختران خود انتظار مبارزه را دارند آینده و سرنوشت دختران خود را به خود آنها بسپارند و در راه رسیدن به هدفهایشان به آنها کمک کنند
ازدواجهای اجباری ختنه زنان مانع شدن از تحصیل بالا کشیدن نصف سهم زنان از ارث و غیم بودن مردان بر زنان همگی رفتار زشتی هستند که دشمنان ما مانند داعش القاعده طالبان و نظام آخوندی ایران آنها را ارزش مینامند و زمان آن فرا رسیده که هرآنچه دشمن به آنها ارزش میدهد ما از آنها پرهیز کنیم و راه را برای پیشرفت جامعه باز کنیم و مانع ها و کمی و کاستی ها و زشتی ها را بدور بریزیم
آستانهای خراسان سیستان و بلوچستان کرمان هرمزگان خوزستان ایلام کردستان و کرمانشاه این موارد بسیار اتفاق می افتد و یکی از ارزشهای ما مخالفان نظام آخوندی همین همایت از بانوان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: