آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 31 مرداد ماه 1401 = 22-08 2022

برجام؛ نشریه کنگره: بزرگترین مانع برای دولت بایدن...

بزرگترین مانع برای بازگشت بایدن به توافق برجام، ایران نیست، کنگره است

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت: آمریکا در حال بررسی جواب ایران به‌ توافقنامه نهایی برجام است. اما تا زمانی که همه چیز توافق نشده باشد، هیچ چیز توافق نمی‌شود. به‌همان اندازه که دلایل برای خوش‌بینی وجود دارد، دلایل برای بدبین بودن هم وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود، آمریکا را متهم کرد که در اعلام موضع در قبال پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا تعلل کرده است.

وی گفت که موضوع‌های اندک اما مهمی برای احیای توافق برجام باقی مانده است.

در همین حال نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا در مطلبی درباره تلاش دولت بایدن برای بازگشت به توافق برجام نوشت: بزرگترین مانع برای بازگشت به توافق، ایران نیست، کنگره است.

این نشریه نوشت: ماهها گزارش های مطبوعاتی حاکی از آن است که بازگشت به توافق نزدیک است، و پس از مدتی نه، و سپس دوباره نزدیک به انجام است. ابهام در این روند و عدم قطعیت در مورد آنچه تهران در نهایت می‌خواهد یا می‌تواند با آن موافقت کند، شک و تردید را در مورد این‌که آیا توافقی در راه است به‌ وجود آورده است.

این منبع افزود: موضوع بازگشت به توافق برجام در سیاست ایالات متحده چنان سیاسی شده است که هر جمهوریخواه جانشین فرضی بایدن که در حال حاضر در نظرسنجی ها حدود ۴۰درصد تأیید دارد، احتمالاً در روز اول ریاست جمهوری‌اش آن را پاره می‌کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: