آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 مرداد ماه 1401 = 19-08 2022

خانه های لوکس در تهران که هوش از سر آدم می برد

افزایش قیمت مسکن اتفاقی است که در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای اکثر افراد جامعه روبرو کرده است و خرید خانه به یک رویا تبدیل شده است. تسهیلات بخش مسکن هم جوابگوی خرید خانه برای خانه اولی ها نمی باشد چرا که خرید یک خانه ۵۰ متری در جنوب شهر چیزی در حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول میخواهد و فقط شاید این تسهیلات به کار افرادی بیاید که شاید بخواهند خانه های خود را چند متر بزرگ تر کنند.

به گزارش گسترش نیوز، مرکز آمار دومین گزارش خود از وضعیت مسکن در تهران را اعلام کرد. طبق آخرین داده های این مرکز در تیرماه امسال، تورم بخش مسکن در پایتخت برابر با ۸.۳ درصد بوده که رکورد ۲۳ ماهه را با خود به همراه داشته است.

نرخ تورم مسکن در تهران همچنان صعودی است. این شاخص در اولین ماه تابستان ۱۴۰۱ به ۸.۳ درصد رسیده و در بالاترین سطح خود در دو سال اخیر قرار گرفته است. این افزایش در حالی ثبت شده که میزان معاملات در بازار مسکن افت ۳۸ درصدی را در مقایسه با پایان بهار امسال ثبت کرده است. مرکز آمار دومین گزارش خود از وضعیت مسکن در تهران را اعلام کرد.

طبق آخرین داده های این مرکز در تیرماه امسال، تورم بخش مسکن در پایتخت برابر با ۸.۳ درصد بوده که رکورد ۲۳ ماهه را با خود به همراه داشته است.در همین خصوص مرکز آمار برای دومین ماه متوالی وضعیت آماری مسکن تهران را منتشر می کند. پیش از این برای سال‌های پی در پی این اطلاع رسانی تنها به دست بانک مرکزی رقم می‌خورد.

در این تلاطم بازار مسکن و وضعیت اقتصادی نابسامان ، هنوز خانه های لوکس با قیمت های نجومی در آگهی های اینترنتی به چشم می خورد که هوش از سر آدم می برد. قیمت این املاک و پنت هاوس های لاکچری به حدی زیاد است که برای رهن و اجاره این واحدها هم باید پول پیش چند میلیاردی و اجاره چند صد میلیونی پرداخت کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: