آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 مرداد ماه 1401 = 11-08 2022

ترور مقامات آمریکايی؛ هشدار و درخواست توقف مذاکرات

پس از اظهارات مقامات قضایی آمریکا و متهم کردن یک عضو سپاه پاسداران به تلاش برای ترور مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت: پیام ما به ایران روشن است، ما تهدید به خشونت علیه آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد و این قطعاً شامل مقامات دولتی سابق نیز می‌شود. هر حمله‌ای با عواقب شدید روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا در رشته توئیت هایی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی رژیم ایران، خواهان توقف مذاکرات جاری وین شد.

مورگان اورتگاس نوشت: قابل‌قبول نیست. ما نمی‌توانیم به‌سادگی منتظر بمانیم تا ایران رهبران ما را به‌قتل برساند. حتی پس از هشدار دولت بایدن به ایران در ۹ژانویه امسال، ایران بر توطئه‌های ترور خود پافشاری کرد. دولت بایدن باید مذاکرات در وین را تا پایان توطئه‌های ترور متوقف کند.

وی نوشت: دولت باید فوراً بخش حافظ منافع ایران در واشنگتن را بیرون بیندازد و محدودیت های شدید تردد برای "دیپلمات‌های" ایرانی در نیویورک را دوباره اعمال کند. این موضوع باید ماهها پیش انجام می‌شد.

جان بولتون نیز در بیانیه‌ ای نوشت: در حالی که در حال حاضر نمی‌توان خیلی چیزها را به‌طور علنی گفت، یک نکته غیرقابل انکار است: حاکمان ایران دروغگو، تروریست و دشمن ایالات متحده هستند. اهداف افراطی و ضد آمریکایی آنها تغییر نکرده است. تعهدات آنها بی‌ارزش است و تهدید جهانی آنها در حال افزایش.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: