آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 مرداد ماه 1401 = 29-07 2022

واکنش‌ها به توییت‌ یهودستیزانه رهبر جمهوری اسلامی

نماینده ویژه آمریکا در مبارزه با یهودستیزی به توییت یهودستیزانه‌ای که در حساب کاربری رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده اعتراض کرد و خواستار توقف این گونه پیام‌ها شد.

انتشار اظهارات خامنه‌ای درباره ارتباط غرب و اسرائیل مبنی بر «مافیا» نامیدن قدرت‌های غربی و یهودیان در حساب کاربری وی در توییتر همچنین باعث طرح دوباره درخواست تعطیلی اکانت وی در این شبکه اجتماعی شده است.

وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی روز پنجم مرداد نوشته بود که بر اساس بخشی از اظهارات خامنه‌ای، لوح «حقیقت غرب» را منتشر می‌کند.

به گفته خامنه‌ای که در این توییت عینا تکرار شده، «حقیقت قدرت‌های غربی یک مافیا است که در رأس این مافیا صهیونیست‌ها و تجّار برجسته‌ یهودی و سیاستمداران تابع اینها هستند، آمریکا هم ویترین‌شان است و همه جا پخشند.»

به گزارش رادیو فردا، تکرار این افسانه که ثروت دنیا در دست یهودیان است و آنها از طریق این ثروت هدایت امور سیاسی و اقتصادی دنیا را در دست دارند مصداق یهودستیزی است.

انتشار این جملات در حساب کاربری رهبر جمهوری اسلامی موجب شد که موضوع «یهودستیزی» رهبران ایران بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی داغ شود.

دبورا لیپستات در حساب رسمی توییتر دفتر نماینده ویژه ایالات متحده در امور نظارت و مبارزه با یهودستیزی نوشت: «ما این یهودستیزی فاحش و مستمر را محکوم می‌کنیم.»

خانم لیپستاد، نماینده ویژه آمریکا، در ادامه نوشته است که جملات خامنه‌ای «لفاظی غیرقابل قبول - و البته خطرناک - به‌ویژه از سوی یک رئیس دولت است و باید متوقف شود».

اظهارات یهودستیزانه از سوی مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی بی‌سابقه نیست.

نفرت‌پراکنی علیه یهودیان در حساب رسمی رهبر جمهوری اسلامی در در توییتر در شرایطی صورت می‌گیرد که این شبکه اجتماعی در ایران مسدود است و کاربران تنها با فیلترشکن می‌توانند از آن استفاده کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: