آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 مرداد ماه 1401 = 29-07 2022

هشدار سیل در ایران؛ تصاویری از سیل وحشتناک یزد

رئیس سازمان هلال احمر اعلام کرده است که در مجموع ۱۷ استان دچار سیل و آبگرفتگی‌اند. در برخی از شهرها گزارش‌هایی از رانش زمین منتشر شده است. در چند روز گذشته، دائما شمار کشته‌شدگان و مفقودین افزایش یافته است.

در روزهای گذشته سیل در ایران ده‌ها کشته و مجروح بر جا گذاشته است. بیشترین تلفات در استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان اعلام شده است.

به موازات زیرآب رفتن خط ریلی تهران - شمال، جاده چالوس نیز به دلیل سست شدن پل اوشان در مازندران و احتمال وقوع سیل و ریزش کوه، تا اطلاع ثانوی بسته شد.

حدود ۲۰۰ خبرنگار که به مناسبت روز خبرنگار به منطقه شیرگاه مازندران برده شده بودند، در محور زرین‌دشت، برای چهار ساعت در قطار گردشگری گیر افتادند.

هم‌زمان، فرماندار فیروزکوه از مرگ ۶ نفر در اثر سیل این شهرستان و مفقود شدن چند تن دیگر خبر داد.

در اصفهان با هشدار نسبت به بارش رگباری، سیلابی و نقطه‌ای، فعالیت مترو متوقف شد. شش روستای این استان نیز از سکنه تخلیه شده‌اند.

شهرهای محلات و خمین در استان مرکزی نیز شاهد سیلاب بودند. سیل در محلات یک کشته و سه مجروح به جا گذاشت. مدیرکل ستاد بحران استان مرکزی اعلام کرد در اراک و دلیجان نیز بارش شدید باران باعث آب‌گرفتگی شدید معابر و خیابان‌ها شد.

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان هم از آسیب دیدن شماری از اماکن تاریخی استان در پی سیلاب خبر داد. مدیرکل هواشناسی گیلان از مردم و مسافران خواسته به دلیل احتمال آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها، از نزدیک شدن به رودخانه‌ها پرهیز کنند.

در استان فارس نیز در اثر وقوع سیل در روستای زین‌آباد شهرستان داراب، زیرساخت‌های روستا از بین رفته‌اند.

در یزد سد خاکی رودخانه زردین شکسته شد و خانه‌های روستاییان را آب گرفت. معابر شهر یزد نیز دچار آب گرفتگی شدند. (فیلم زیر)

در خوزستان تمامی گشت‌های گردشگری ملغی شده‌‌اند. معاون گردشگری استان علت امر را شرایط فعلی آب و هوایی عنوان کرده و افزوده که متخلفان با قانون سر و کار خواهند داشت.

در اصفهان و به ویژه در جنوب و غرب استان نیز تمام مناطق گردشگری در مسیر و بستر رودخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شدند. در کهگیلویه و بویراحمد هم تصمیم مشابهی گرفته شده و شهرداری یاسوج تمام پارک‌ها را تعطیل کرده است. دویچه وله




www.youtube.com/watch?v=FOBG8f6UmGw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



امیرارشادی July 29, 2022 10:35 AM

در تلاشند شک و تردید نکنید
تازی و مفتخور و دزد و رهبر
اختلاس و همه اوباش و همه روسپیان
همه در کار هستند که ببینند سیه روزی ایرانی را
هیچ کس حامی این ملت مفلوک نباشد
سخن و قول و قرار بسیار است
درعمل هیچ خبری نیست که نیست
کو آن مردم هوشمند که قیامی بکنند
گر نه ایران در آستانه قبرستان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


موصویان July 31, 2022 07:46 AM

خداوند بزرگ خودشان دست به تمیز کردن این جهان از جمله زده‌اند ، این ملت واقعا نادان هستند اگر نفهمند که دلیل این وقایع چیست ؟ این دولت و ملتی که دنبال این دزدان افتاده‌اند همگی نفرین شده انسان‌های کشته شده بیگناه و حیوانات بیگناه شده‌اند ، و تا دنبال این دولت و دزدانشان هستند هر روز از این هم بدتر خواهد شد ، خبر ندارید که چه روزگار سیاهی برای خود چه در این جهان و چه در دنیای بعدی برای خود فراهم کرده اید ! حالا هر چه میخواهید هی در این مصیبتها اسم خدا و پیغمبر و غیره را بیاورید ، دیر شده و غضب خدا همانطور که در زمان حضرت موسی همه را نابود کرد این بار دچار ملتی چون شما شده !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: