آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 مرداد ماه 1401 = 28-07 2022

برجام؛ آمریکا چیز بیشتری در کاسه خامنه‌ای نخواهد گذاشت

برت مک‌گرک"، مشاور رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه، احیای برجام را در آیندۀ نزدیک بسیار نامحتمل خواند و گفت که ارزیابی خود او این است که مانع اصلی احیای برجام شخص علی خامنه‌ای است و بر سر این موضوع میان او و مدافعان احیای برجام در درون حکومت اسلامی ایران اختلاف است.

به گزارش رادیو فرانسه، سایت خبری "آکسیوس" با انتشار این خبر به نقل از سه منبع آگاه افزود که مشاور رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه این سخن را هفته گذشته با گروهی از کارشناسان یک اندیشکده در میان گذاشته است.

مک‌گرک گفته است که حکومت ایران قادر به تصمیم‌گیری نیست و همین علت عدم دستیابی به توافق با این کشور است.

او گفته است : "نظر من این است که حکومت ایران می خواهد که آمریکا چیز بیشتری در کاسه رژیم تهران بگذارد تا به این ترتیب به مدافعان احیای برجام در درون رژیم اسلامی در مقابل رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله علی خامنه ای، یاری برساند."

مشاور رئیس جمهوری آمریکا سپس افزوده است : "آمریکا چنین کاری نخواهد کرد."

با شکست عملی مذاکرات برجام، بَرت مک‌گرک اعلام کرده است که دولت بایدن قصد دارد از اهرم تحریم ها و انزوای دیپلماتیک علیه رژیم اسلامی استفاده کند، اما، نمی خواهد در عین حال اوضاع را بیهوده بحرانی و وخیم‌تر کند. او بار دیگر گفته است که آمریکا از نیروی نظامی به عنوان آخرین گزینه استفاده می‌کند.

به گفتۀ مک‌گرک اختلاف نظر آمریکا با اسرائیل بر سر حملۀ احتمالی نظامی به جمهوری اسلامی نیست. به گفتۀ مشاور رئیس جمهوری آمریکا اختلاف بر سر این است که آیا آمریکا همچنان باید بکوشد برجام را احیاء کند یا بالعکس در پی توافقی قوّی تر و پایدارتر باشد. سایت "آکسیوس" افزوده است که بن بست مذاکرات بر سر برنامۀ اتمی ایران فشار بر دولت بایدن را برای تدوین یک طرح جایگزین افزایش داده است.



بهرام July 28, 2022 04:37 PM

زمانی که مردم ایران دریابند که جمهوری اسلامی و آخوندها و اصلاحطلب و اصولگرا و امریکا و اروپا و روسیه و چین و ژاپن و هند و پاکستان و ترکیه و استرالیا و عربها و آفریقا در یک طرف قرار دارند و مردم ایران در طرف مقابل قرار دارند آن زمان است که درک میکنند که چه باید انجام دهند و به هیچ یک از این خارجی ها اعتماد نکنند
اینجا از صحبتهای برت مک‌گرک مشاور رئیس جمهوری آمریکا مشخص است که او کاملا از صحبتهای داخل رژیم خبر دارد و کسانی از داخل با او این مسائل را در میان گذاشته اند که خامنه ای مانع اصلی برجام است
85 میلیون ایرانی با اعتماد به نفس و شجاعت و اتحاد میتوانند یک شبه این نظام آخوندی را سرنگون کنند و اختیار کشور را به دست خود بگیرند و همه این فتنه ها را علیه خود خنثی کنند تا مردم خود مذاکرات با اروپا و آمریکا را به صورت برابر انجام دهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: