آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 تیر ماه 1401 = 27-06 2022

فیلم؛ لحظه حمله سایبری به "فولاد" خوزستان را ببینید

شرکت فولاد خوزستان صبح روز دوشنبه، ۶ تیر، از حمله سایبری علیه این شرکت خبر داد و اعلام کرد «به‌دلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نیست و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود».

وب‌سایت این شرکت در حال حاضر از دسترس خارج است، اما این شرکت در کانال تلگرامی خود با اعلام این خبر افزود که این حمله سایبری «به‌دلیل قطع برق و متوقف بودن خط تولید» منجر به آسیب نشده است.

این شرکت با این حال از تعطیلی آن تا اطلاع ثانوی «به‌دلایل معضلات فنی» خبر داده، اما از جزئیات این معضلات چیزی نگفته است.

گروه هکری موسوم به «گنجشک درنده» با ارسال پیام و ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی (فیلم زیر)، مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفت و نوشت: «امروز صنعت فولاد ایران وابسته به سپاه و بسیج، شرکت فولاد خوزستان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت فولاد هرمزگان را تحت حمله سایبری خود، "گنجشک درنده"، قرار دادیم. این شرکت‌ها همچنان علی‌رغم تحریم‌های بین المللی علیه آنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.»

در اطلاعیه گروه هکری گنجشک درنده آمده که «این حمله سایبری با احتیاط کامل برای جلوگیری از رساندن هر آسیبی به افراد بیگناه صورت گرفته است.»

شرکت فولاد خوزستان دومین تولیدکننده فولاد خام در ایران پس از شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

حملات سایبری به زیرساخت‌های مهم و حساس در ایران در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است که از آن جمله می‌توان به حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت در آبان ۱۴۰۰ و حمله به سامانه شهرداری تهران در ۱۲ خرداد اشاره کرد.

در پی افزایش حمله‌های سایبری به مراکز دولتی و حکومتی در ایران، روز یکشنبه ۵ تیر کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. رادیو فردا





www.youtube.com/watch?v=8HA9d7sqUI8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: