آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 خرداد ماه 1401 = 12-06 2022

آرژاانتین؛ همکاری ونزوئلا با سپاه تروریستی قدس لو رفت

دولت آرژانتین یک هواپیمای ماهان ایر را که وابسته به سپاه پاسداران است، توقیف کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری سیمپل فلایینگ، دولت آرژانتین یک بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی ماهان ایر را در فرودگاه بوئنوس آیرس توقیف کرد.

بنابر این گزارش، در این هواپیمای باری که تحت تحریم آمریکاست، هفت خدمه ایرانی و ۹ خدمه ونزوئلایی حضور داشته‌اند که همه آن‌ها هم اکنون در آرژانتین به سر می‌برند و به دلیل توقیف گذرنامه‌هایشان نتوانسته‌اند به ونزوئلا بازگردند. (بازداشت شده اند)

همچنین پایگاه خبری لاپنزا دلارا در گزارشی با اشاره به اینکه این هواپیما از مبدأ مکزیک در پرواز بوده است، مدعی شد که برخی خدمه آن با نیروی قدس سپاه پاسداران مرتبط هستند و هنگام فرود در فرودگاه بوئنوس آیرس قصد سوختگیری داشته است.

ماهان‌ایر از سال ۲۰۱۱ به اتهام ارائه خدمات به نیروی قدس سپاه، انتقال نیرو و سلاح به سوریه و لبنان تحت تحریم آمریکا است و در سال‌های اخیر نیز بر دامنه تحریم‌ها علیه این شرکت و شرکت‌های همکار آن افزوده شده است.

هواپیمای توقیف شده «هیچ ارتباطی» با ماهان ندارد!

شرکت هواپیمایی ماهان ایران گفته است که هواپیمای توقیف شده در کشور آرژانتین متعلق این شرکت نیست و مالک آن ونزوئلا است.

امیرحسین ذوالانواری، مدیر روابط عمومی ماهان به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است که «مالکیت بوئینگ ۷۴۷ توقیف شده در آرژانتین هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارد.»

به گفته وی «مالکیت این هواپیما یک سال است که واگذار شده و به یک شرکت ونزوئلایی فروخته شده است و در اجاره شرکت هواپیمایی نیست.»

ذوالانواری بدون اشاره به ملیت خدمه هواپیمای توقیف شده در آرژانتین گفت که «خدمه‌ی این پرواز نیز در اختیار شرکت هواپیمایی ونزوئلایی بوده و هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارد.»

گفتنی است این هواپیما باری تا چندی پیش به شرکت هواپیمایی ماهان تعلق داشت و بر اساس اطلاعات موجود از رصد پروازهای بین‌المللی، پس از آن‌که به ناوگان امتراسور پیوست، به حمل بار به مناطق مختلفی از جمله مکزیک، صربستان، روسیه، بلاروس و پاراگوئه پرداخته است.

اما وضعیت این هواپیما اخیراً در پاراگوئه سؤال‌برانگیز شد؛ زمانی که حدود یک ماه پیش، در ۱۳ می، در حالی به سیوداد دل استه در جنوب شرقی این کشور سفر کرد که هفت ایرانی و ۱۱ ونزوئلایی به عنوان خدمه پروازی آن را همراهی می‌کردند.

این تعداد که بیش از تعداد خدمه‌ای است که هواپیماهای باری این شرکت به همراه دارند، برای مقام‌های هواپیمایی کشوری پاراگوئه مورد سؤال بود.

بعدتر کمتر از یک هفته پیش در ششم ماه ژوئن، این هواپیما مکزیک را به مقصد بوئنوس‌آیرس ترک کرد، اما به دلیل شرایط آب و هوایی ابتدا در کوردوبا توقف داشت و سپس به بوئنوس آیرس رفت، اما خاموش کردن فرستنده-گیرنده‌هایش در مسیر کوردوبا به بوئنوس‌آیرس ظن مقام‌های دولتی و سیاسی را در آرژانتین برانگیخت.



اردلان June 12, 2022 11:49 AM

هواپیمایی ماهان نقش پرستوهای چند منظوره در فرودگاههای جهان به سود سپاه پاسداران همچنین سپاه قدس را ایفا میکنند
قاچاق اعضاع بدن انسان
قاچاق اسلحله
حمل و قاچاق انواع مواد مخدر توسط این شرکت هوایی متعلق به رژیم تروریستی و وابسته جمهوری عسلامی صورت میکیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: